روستاهای شهرستان بهاباد آب شرب ندارند

دومین جلسه شورای اداری شهرستان بهاباد در سالجاری برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 12 June 2015
به گزارش تابناک یزد،دومین جلسه شورای اداری شهرستان بهاباد روز گذشته به منظور همکاری مسئولین شهرستان با شورای مرکزی یزدیهای مقیم مرکز "شمیم" در محل فرمانداری برگزار و راه های همکاری مسئولین و انجمن رشد و توسعه شهرستان بهاباد با شمیم در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
 
فرماندار بهاباد در این جلسه با خیرمقدم به اعضای شمیم گفت: قطعاً این دید و بازدیدها تأثیر مهمی در پیشرفت و استفاده از استعدادهای منطقه و به فعلیت رساندن استعدادها دارد.

 عباس اقبال افزود: متأسفانه علیرغم خدمات ارزشمندی که در شهرستان بهاباد بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته امّا شدت محرومیت منطقه به حدی است که غبار محرومیت هنوز از چهره شهرستان زدوده نشده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد به استان برخوردار و پیشرفته معروف است، گفت: باتوجه به مسئولیتی که در سایر استان‌ها داشتم، استان یزد استان برخوردار و پیشرفته ای نیست؛ دلیل آن هم وجود شهرستان‌های محرومی مثل بهاباد است.

 اقبال تصریح کرد: علیرغم همه زحماتی که یزدی‌ها در سراسر کشور کشیده‌اند و منشاء اثر هستند، اگر بخواهیم دو شرکت در حوزه صنایع تبدیلی، دامپروری، کشاورزی و ... شهرستان نام ببریم، نخواهیم توانست.
 
وی با بیان اینکه این ذهنیت نسبت به استان یزد که یک استان پیشرفته است باید در کشور و بین یزدی‌ها تغییر کند، گفت: یزد هنوز بسیاری نقاط محروم دارد.

 عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان ادامه داد: بهاباد گاز ندارد و حتی از داشتن پزشک عمومی در حد لازم محروم است.

 وی افزود: بیش از 80 درصد روستاهای بهاباد آب شرب بهداشتی ندارند، باید کارهای زیربنایی صورت گیرد و صنایع کشاورزی رونق یابد.

 فرماندار بهاباد در پایان از شمیم خواست تا بیشتر روی محرومیت شهرستان‌های استان تمرکز نماید و با بهره گیری از همه نیروها، امکانات و نخبگان یزدی، دولت زودتر بتواند نسبت به محرومیت‌زدایی از بهاباد موفق شود.
دبیر اجرایی شمیم نیز در ادامه این جلسه، با ارائه گزارش از نحوه شکل‌گیری این شورا گفت: با مسئولین استان‌ها جلساتی داشته‌ایم و در نظر داریم شورا را در 7 استان و چند کشور دیگر ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار