به گزارش تابناک : همانطور که در ابتدا اشاره کردم این گردهمایی بهمنظور بزرگداشت روز فولکس واگِن ایران و نیز نمایش عمومی الماسهای کلاسیک و کمنظیر موجود در کشور، از ساعت 3 تا 7 بعدازظهر برگزار شد و جمعیت زیادی از مالکان و علاقهمندان این برند اصیل آلمانی را گردِ هم آورد.
سهم عمده شرکتکنندگان به مدلهای بیتل (Beetle)، گُلف (Golf)، ترسپورتر (Transporter) و گُل (Gol) اختصاص داشت. همچنین حضور نمونههای تک و نایابی همچون گلف MK III روباز، ترنسپورتر پیکاپ، سدان سانتانا (Santana) و… نیز طعم بسیار دوستداشتنی و خاصی به فضا بخشیده بود.
نسخههای متنوع بیتل به همراه چندین دستگاه از نسلهای مختلف گلف همچون یک جعبه مدادرنگی در نقاط مختلف پیست پخش شده بودند. میان انبوه خودروها اما ترنسپورترهای کمپر حقیقتاً حس و حال منحصربهفردی داشتند و توجه هر بینندهای را جلب میکردند. از امکانات جالب این آثار هنری بینظیر میتوان اجاق گاز، میز غذاخوری تاشو، سینک شستوشو و چادر سقفی را نام برد که در صورت رسیدگی منظم کاملاً برای یک سفر تفریحی طولانی کفایت کرده و همانند یک کلبه کوچک امکانات اولیه موردنیاز سرنشینان را فراهم میسازند.
رنگبندی بسیار متنوع خودروها را میتوان یکی از مهمترین نکات این گردهمایی پرشور دانست. در روزگاری که خیابانها پر شده از ماشینهای سفید و مشکی و طوسی، تماشای مدلهای کلاسیک فولکس واگِن با رنگهای "یکی از یکی جالبتر” فوقالعاده لذتبخش است. ایکاش امروز هم میتوانستیم این رنگها را به وفور در خیابان ببینیم و چشمانمان از دیدن کلیشههای سفید و مشکی و طوسی خسته نمیشد.
دیگر نکته قابلتوجه حضور تعداد زیادی از سایر خودروهای کلاسیک کشور، مخصوصاً انواع آلمانی و آمریکایی در حاشیه مراسم بود که به علت کمبود جا در پارکینگ شماره دو مجموعه آزادی دور هم جمع شده و جمعی از خودرو دوستان و بهاصطلاح ماشینبازان را به این سوی میدان کشاندند. در این بین همچنین با تبلیغ کمپین "نه به پلاک تاریخی” یک بنر بزرگ با عنوان "از مسئولین تقاضای راهکار جدید داریم” به امضای مردم و مالکان رسید که نشان از نارضایتی دارندههای مدلهای کلاسیک از بحث تخصیص پلاک تاریخی به این خودروها داشت.
سخن کوتاه کرده و شما را به تماشای تصاویر اختصاصی پدال از این رویداد بزرگ دعوت مینمایم.