نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز اعلام می شود

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان گفت:با توجه با پایان یافتن بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمانشاه امروز از طریق فرمانداری ها این نتایج اعلام می شود.
کد خبر: ۴۱۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 22 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، داریوش رستم آبادی در نشست خبری هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه در خصوص آخرین اخبار مربوط به صلاحیت نامزدهای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه افزود: از ۲۵ تا ۳۱ فروردین کار بررسی صلاحیت داوطلبان انجام شده است وطبق دستوالعمل جدید قبل از ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه محرز می شد و پس از مهلت بررسی صلاحیت، از طریق هیات های اجرایی شروع شد.

وی خاطر نشان کرد: از ۳۰ اسفند تا ۶ فروردین مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بوده و مراتب بررسی از ۷ تا ۱۶ فروردین صورت گرفت وطبق برنامه از پیش تعیین شده امروز نتایج بررسی ها و تایید صلاحیت ها از طریق فرمانداری ها اعلام خواهد شد.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه ابراز داشت: کسانی که رد صلاحیت شده اند می توانند پس از دریافت برگه از ۳ اردیبهشت تا ۶ اردیبهشت اعتراض خود را به مراجع ذیربط اعلام و از ۷ تا ۱۶ اردیبهشت به اعتراضات آنها رسیدگی و نتایج از طریق هیئت عالی نظارت اعلام خواهد شد.

 رستم آبادی با بیان افزود: خوشبختانه تا کنون در استان ما بین هیئت نظارت و هیئت اجرایی مشکل خاصی وجود نداشته وکسانی که رد صلاحیت شده اند برابر استعلامات از مراجع ۴ گانه بوده است و برخی طبق ماده ۲۹ بند ح رد صلاحیت شده و حق اعتراض دارند و رسیدگی برابر قوانین انجام می شود.

وی تاکید کرد:درصد رد صلاحیت شدگان استان ما نسبت به استان های دیگر در سطح پایین است ورد صلاحیت شدگان اقوام مختلف کمتر از ۱۰ درصد است و تا کنون کسی به دلیل گرایش های سیاسی رد صلاحیت نشده است.

به گفته این مسئول: در کل استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۵۷ نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی داشتیم که امکان دارد از اعضای شورای فعلی شهر ممکن است کسانی رد صلاحیت شده باشند.

رستم آبادی ابراز داشت: بیشترین حجم رد صلاحیت شده ها مربوط به کسانی است که از مراجع دادگستری و نیروی انتظامی پرونده قضایی داشتند تا الان کاندیداهای فعلی ارتباطی با تایید صلاحیت یا رد صلاحیت نداشته اند.

لازم بذکر است از ۲۱  تا ۲۷ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از رای گیری مهلت  ادامه دارد لذا تبلیغات در فضای مجازی و پخش کارت ویزیت قبل از این مهلت  اعلام شده موجب رد صلاحیت کاندیداها نخواهد شد.




اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار