تلاش برای سمت دهی به آرای جامعه بزرگ فرهنگیان

کمیته انتخابات انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل تشکیل شد

جامعه فرهنگیان در انتخابات دوره گذشته اگرچه کم تحرک تر از دوره های قبلی وارد صحنه شده و به چند دسته تقسیم شدند اما حمایت اکثریت نسبی آنها در پیروزی نمایندگان فعلی بی تاثیر نبود. الا در دورانی که با روی کار آمدن دولت اعتدال بار دیگر عرصه برای بیان مطالبات صنفی فراهم شده و ...
کد خبر: ۴۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 30 May 2015

با نزدیک شدن به ایام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل نیز وارد فاز انتخاباتی شد.

به گزارش تابناک اردبیل این انجمن صنفی سیاسی اعلام کرده است که به منظور رصد نمودن تحولات سیاسی استان و با هدف ارتقاء جایگاه جامعه معلمان و فراهم سازی زمینه حضور موثرتر در فرایند انتخابات ، کمیته انتخابات انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل تشکیل شده است.

از نگاه تابناک اردبیل، با توجه به اینکه در چند دوره انتخابات گذشته مجلس، رای جامعه فرهنگیان استان تعیین کننده بوده است، بر این اسای انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل که از تشکلهای اصلاح طلب است قصد دارد با تشکیل کمیته انتخابات ، ابتکار عمل تاثیرگذاری بر فضای فکری و سیاسی یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین گروه های صنفی و فرهنگی استان را در دست بگیرد.

در دوره انتخابات مجلس هفتم یکی از کاندیداهای اصولگرا که خود نیز آموزش و پرورشی بود، با شعار اجرای طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق وارد میدان شد و با جلب حمایت بخش عمده ای از معلمان استان بار دیگر به مجلس راه یافت.

اما در دور دوم انتخابات هشتمین دوره مجلس ، اکثریت فرهنگیان اردبیل تصمیم گرفتند از رقیب روحانی او حمایت کنند و در نهایت روحانی مورد اشاره به مجلس راه یافت.

جامعه فرهنگیان در انتخابات دوره گذشته نیز اگرچه کم تحرک تر از دوره های قبلی وارد صحنه شدند و به چند دسته تقسیم شدند اما حمایت اکثریت نسبی آنها در پیروزی نمایندگان فعلی بی تاثیر نبود.

حالا در دورانی که با روی کار آمدن دولت اعتدال بار دیگر عرصه برای بیان مطالبات صنفی فراهم شده و گاه و بیگاه تجمعات صنفی معلمان با کمترین دغدغه برگزار می شود، باید دید وزن آرای جامعه بزرگ فرهنگیان به نفع کدام کاندیداها و جریان سیاسی سنگینی خواهد کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، درجلسه فوق العاده انجمن اسلامی معلمان استان که با هدف تشکیل کمیته انتخابات انجمن تشکیل شد ، رئیس انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل با برشمردن اهداف انجمن از تشکیل این کمیته ، هدف اصلی کمیته را حمایت و دفاع از حقوق جامعه عظیم و فرهیخته ی معلمان به عنوان انتخاب شونده و در وهله ی دوم به عنوان انتخاب کننده با حفظ شان وحرمت معلمی دانست.

غلامحسین گنجی با اشاره به تنزل جایگاه معلمان نسبت به دهه های قبل در مقام کاندیداتوری مجلس گفت: انجمن سعی در تشویق و حمایت ازکاندیداهایی از بطن جامعه ی معلمان به عنوان فرهیخته ترین و سالمترین قشر جامعه خواهد داشت و در غیر این صورت از میان کاندیداهای اصلاح طلب و معتقد به گفتمان اعتدال و اصلاحات و از نزدیکترین فرد به خانواده ی آموزش و پرورش به شرط تعهد به پیگیری مشکلات معیشتی معلمان و مسائل آموزش و پرورش و داشتن اعتقاد به لزوم بازنگری در نظام فعلی پرداخت حقوق حمایت خواهدکرد.

وی تاکید کرد :انجمن در حمایت از کاندیداهای مجلس از نظرات قاطبه همکاران استفاده خواهد نمود که امیدواریم با حمایت ، پشتیبانی و مشارکت فعال همکاران عزیز شاهد پررنگ تر شدن نقش معلمان در مهم ترین نهاد قانون گذاری کشور باشیم.

عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان همچنین با اشاره به لزوم اتحاد و همگرایی طرفدارن اعتدال و اصلاحات در انتخابات آینده افزود : انجمن اسلامی معلمان به عنوان یک تشکل اصیل و ریشه دار اصلح طلب ازتمامی ظرفیتهای خود در راستای وحدت و انسجام اصلاح طلبان استفاده خواهد کرد و از احزاب و شخصیتهای موثرو ذی نفوذ جریان اعتدال و اصلاحات در استان نیز انتظار داریم در این راستا از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

در این جلسه همچنین میر غلامحسین گنجی به عنوان رئیس و جعفر عابدی به عنوان دبیر کمیته انتخابات انجمن اسلامی معلمان استان انتخاب شدند.

هنوز گزارشی از فعالیت تشکل های اصولگرا برای تاثیرگذاری به آرای معلمان به تابناک اردبیل مخابره نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار