مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین خبر داد

تأمین کمک هزینه درمان زوج‌های نابارور روستایی در قزوین

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به ارائه خدمات به مناطق محروم روستایی گفت: برای تأمین کمک هزینه درمان زوج‌های نابارور روستایی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که به مرحله اجرا در می‌آید.
کد خبر: ۳۸۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، کریم حبیبی‌انبوهی در کارگروه توسعه گردشگری و روستایی که در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برای تسهیل در امور اشتغال روستائیان تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین عقد شد تا اساتید این اداره‌کل آموزش‌های لازم را برای کارآفرینی روستائیان ارائه کنند.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) عقد شد تا برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق محروم گام برداشته و از طرح‌های اقتصادی روستاییان حمایت شود و همچنین برای تأمین کمک هزینه درمان زوج‌های نابارور روستایی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین مطرح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان دهیاری و شهرداری‌ها عقد شده تا برای اجرای پروژه‌های عمرانی و اقدام برای خرید و تبدیل به احسن کردن ماشین‌آلات مستهلک و مازاد اقدام شود که در این زمینه برای انتقال حساب و وجوهات روستائیان تفاهم‌نامه‌ای با پست بانک عقد شده است.

حبیبی‌انبوهی عنوان کرد: برای اجرای مشترک پروژه‌های محرومیت‌زدایی تفاهم‌نامه‌ای با بسیج سازندگی عقد شد تا اقداماتی در سه دهستان الموت بالا، دستجرد سفلی و چوقور صورت گیرد که برای این سه دهستان تسهیلات یک میلیارد تومانی آماده پرداخت است.

این مسؤول اضافه کرد: در تفاهم‌نامه دیگری که با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قزوین بسته شده، مقرر شد که بازدید و بررسی از کمبودها و نیازهای پایگاه‌های آتش‌نشانی صورت گیرد و برای رفع آن‌ها اقدام شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی شوراهای استانداری قزوین به عقد تفاهم‌نامه با بیمه اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین هدف از عقد این تفاهم‌نامه تحت پوشش قرار گرفتن اماکن مسکونی روستاییان است که 50 درصد از هزینه این بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و اقدامات دیگر أخذ استعلام از شرکت‌های بیمه و مطالعه و بررسی برای انتخاب شرکت بیمه مورد نظر است.

حبیبی‌انبوهی مطرح کرد: در هفته دولت 365 طرح با بودجه‌ای معادل 57 میلیارد تومان افتتاح شد و در دهه فجر هم از همین مقدار پروژه با بودجه به میزان 37 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: در سال جاری 730 طرح با بودجه 92 میلیارد تومان بهره‌برداری شده که در مقایسه با آغاز کار دولت یازدهم افزایش ریالی معادل 407 درصد و افزایش حجمی معادل 74 درصد را داشته چراکه در سال 1392 از 418 طرح با بودجه 18 میلیارد تومانی بهره‌برداری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار