طرح ساماندهی بافت تاریخی ابرکوه

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت : طرح ساماندهی برای بافت تاریخی ابرکوه ایجاد خواهد شد،که جانمایی مکان ها و تمام مسیرهای دسترسی، در آن پیش بینی شود.
کد خبر: ۳۷۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲ 18 February 2017
 به گزارش تابناک یزد،فاطمه دانش یزدی  در خصوص برنامه این سازمان برای آینده بافت تاریخی ابرکوه، که به ثبت ملی رسیده است، اظهار کرد: بافت تاریخی ابرکوه یک منطقه عرصه بافت است که باید حفظ شود و با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز مخالف هستیم و کنترل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: این بدین معنا نیست که نباید هیچ گونه ساخت و سازی انجام شود، بلکه باید اصولی و هماهنگ با برنامه های طرح باشد.

دانش یزدی خاطر نشان کرد: قرار است یک برنامه طرح ساماندهی برای آن ایجاد شود، که جانمایی مکان ها و تمام مسیرهای دسترسی اقامتی، پذیرایی، خدماتی و موارد دیگر، در آن پیش بینی شده است که ان شاءالله اجرا خواهد شد.

سرو 

وی با تاکید به در نظر گرفتن اعتبار برای 162 هکتار بافت تاریخی ابرکوه، تصریح کرد: قطعأ اعتباری هم برای آن در نظر گرفته می شود. ما یک سری اعتبارات ملی و یک سری استانی داریم که که قرار است سازمان به ما اعلام کند و به محض تقسیط اعتبار توسط سازمان، ما نیز به شهرستان اعلام خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار