رییس شبکه دامپزشکی گیلانغرب خبر داد :

۷۲ راس دام در کشتارگاه گیلانغرب ضبط و امحاء شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب گفت:۷۲ راس دام و لاشه دام در کشتارگاه های این شهرستان طی ۱۰ ماه سال ضبط و امحاء شده است.
کد خبر: ۳۷۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 14 February 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، دکتر حسین حیدری در جمع خبرنگاران، از کشتار ۹ هزار و ۱۶۲ راس دام سبک و سنگین طی ۱۰ ماه سال جاری در کشتارگاه های این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به فعالیت ۲ کشتارگاه دام در شهرهای گیلانغرب و سرمست در سطح این شهرستان، اظهار داشت: گوشت استحصالی از کشتارگاه های مذکور تحت نظارت کامل بهداشتی و شرعی دامپزشکی است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب افزود: همچنین از تعداد فوق الذکر تعداد ۷۲ راس دام و لاشه ذبح شده به میزان یک هزار و ۲۹۴ کیلوگرم ضبط عمومی شده است.
معدوم سازی یک هزار دل و جگر  و 320 کیلوگرم گوشت غیر بهداشتی
دکتر حیدری تصریح کرد: علاوه بر ۷۲ راس دام ضبط شده، بیش از ۳۲۰ کیلوگرم گوشت نیز به دلایل مختلف بهداشتی و شرعی توسط کارشناسان نظارت بهداشتی و شرعی ضبط موضعی شده و از چرخه ی مصرف حذف و به طریق بهداشتی امحاء شده است.
به گفته این مقام مسئول، همچنین در بازرسی از لاشه های کشتاری بیش از یک هزار دل و جگر به علت انواع بیماریهای انگلی و... ضبط شده و از چرخه مصرف خارج  با نظارت کارشناس بهداشتی دامپزشکی معدوم گردیده است.
وی یادآور شد :این موضوع نشان از اهمیت کشتار دام تحت نظارت دامپزشکی داشته و لذا شهروندان به دلیل وجود بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان از کشتار دام، خارج از کشتارگاه و خرید و مصرف گوشت کشتار شده در خیابان ها و بین جاده ها خود داری کنند.
دکتر حیدری همچنین ادامه داد:  امروز با وجود بیش از یک هزار و ۷۰۹ بیماری شناخته شده در دنیا حدود ۸۳۲ مورد آنها قابلیت انتقال به انسان را داشته و این نشان از اهمیت موضوع را دارد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب از شهروندان خواست که موارد تخلف، نظرات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار