عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

شهروندان قزوینی صاحب میز مطالعه در ایستگاه‌های اتوبوس می‌شوند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به طراحی میز مطالعه در ایستگاه‌های اتوبوس این شهر گفت: با انجام این اقدام شهروندان قزوینی می‌توانند مدت زمانی که به انتظار اتوبوس هستند، به مطالعه بپردازند.
کد خبر: ۳۷۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 13 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با حضور اعضا و مدیران شهرداری قزوین و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه اظهار داشت: باید ایستگاه‌های اتوبوس برای ورود معلولان و جانبازان به اتوبوس مناسب‌سازی شود تا آن‌ها به راحتی بتوانند از این وسایل نقلیه استفاده کنند.

احد چگینی افزود: باید ارتفاع ایستگاه‌های اتوبوس برای ورود معلولان مناسب‌سازی شود به ویژه در ایستگاه‌هایی همانند کانون معلولان که تردد این قشر از جامعه بسیار است.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم میز مطالعه در ایستگاه‌های اتوبوس طراحی شود و روزنامه‌های سطح شهر قزوین در آن قرار گیرد تا شهروندان قزوینی مدت زمانی که به انتظار اتوبوس هستند به مطالعه بپردازند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: با تحقق این مهم می‌توان فرهنگ مطالعه کتاب و روزنامه‌خوانی را در سطح شهر قزوین گسترش داد تا شهروندان قزوینی بیشتر به مطالعه بپردازند.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: همچنین شهرداری قزوین با قرار دادن بروشورهای حقوق شهروندی، در میز مطالعه ایستگاه‌های اتوبوس، می‌تواند مردم را بیشتر با این حقوق آشنا کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: نصب دوربین مدار‌بسته در ایستگاه‌های اتوبوس که در مناطق جرم‌خیز بوده، امری ضروری است تا امنیت لازم در جامعه بیش از پیش برقرار شود.

چگینی یادآور شد: در برخی مواقع مشاهده می‌شود وسایل اسقاطی پارک‌های بازی شهر قزوین به مناطق منفصل شهری و محروم انتقال داده می‌شود که این موضوع نباید صورت بگیرد.

* خدمات‌دهی در مناطق منفصل شهری ارتقا یابد

علی صادقی‌نیارکی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین هم در ادامه این جلسه با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن گفت: شهروندان قزوینی در این راهپیمایی همانند سال‌های گذشته حضور پرشور خود را به معرض نمایش گذاشتند.

وی افزود: از حضور حماسی مردم قزوین در راهپیمایی تقدیر می‌کنیم که همیشه در صحنه‌های مختلف نظام حضور داشته و از اهداف انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به ارائه خدمات مجموعه مدیریت شهری در مناطق منفصل شهری تصریح کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر قزوین خدمات‌دهی در این مناطق به خوبی صورت نگرفته، حداقل در ماه‌های آخر شورا، کیفیت خدمت دادن به مردم ارتقا یابد.

صادقی‌نیارکی بیان کرد: مردم مناطق منفصل شهری که از روستا به شهر تبدیل شد، انتظار دارند خدمات‌دهی مجموعه مدیریت شهری به آن‌ها ارتقا یابد تا بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر ازاین خدمات بهره مند شوند.

* ترویج فرهنگ احترام به سالخوردگان در اتوبوس‌ها

وی با اشاره به اینکه معلولان در استفاده از اتوبوس‌ها دچار مشکل هستند، تشریح کرد: باید تمهیدات لازم را دید تا این قشر جامعه بتوانند راحت‌تر از این وسیله نقلیه استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین افزود: به عنوان نمونه صندلی‌های مختص به معلولان، کودکان و سالخوردگان در نظر گرفته شود تا آن‌ها با سوار شدن اتوبوس بتوانند از این صندلی‌ها استفاده کنند.

صادقی‌نیارکی بیان کرد: در دین اسلام و آموزه‌های دینی احترام گذاشتن به سالخوردگان و افراد نیازمند سفارش ویژه شده است و شهروندان قزوینی در رعایت آن مصمم هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: با در نظر گرفتن صندلی‌های مختص به معلولان، کودکان و سالخوردگان در اتوبوس می‌توان حق اجتماعی برای سالخوردگان و افراد نیازمند تعریف کرد و فرهنگ احترام گذاشتن به این قشر جامعه را بیشتر بین مردم ترویج داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار