کشف عتیقه 2 هزار ساله قبل از خروج از کشور

کد خبر: ۳۶۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲ 23 January 2017
تابناک / سردار"محسن خانچرلی"گفت: مأموران کلانتری15 "منجیل آباد" حین گشت زنی در محورهای اصلی، اتوبان "تهران-ساوه" به یک دستگاه خودرو سواری پارک شده کنار یک رستوران مشکوک شده و موفق شدند صاحب خودرو را در داخل رستوران شناسایی کنند.

وی افزود: مأموران انتظامی در این عملیات متهم را دستگیر کرده و در بازرسی از خودروی وی، یک هزار و 698 قطعه عتیقه شامل سکه های قدیمی و سنگ های ذغالی خارجی و قاچاق که در یک کیف در زیر صندلی جاساز شده بود را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ماموران متهم را برای بررسی و بازجویی به پلیس آگاهی انتقال دادند، گفت: وی در بازجویی های پلیسی به جرم خود اعتراف کرد و در ادامه اذعان داشت: عتیقه های کشف شده را از استان های غربی کشور بارگیری کرده و قصد انتقال آنها به خارج از کشور را داشت که با هوشیاری مأموران ناکام ماند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان میراث فرهنگی و آثار باستانی قدمت عتیقه های کشف شده را بیش از دو هزار سال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار