هدف اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: هدف اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید است که با داشتن روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و اجرایی کردن کارهای علمی نهادینه می‌شود.
کد خبر: ۳۴۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ 24 December 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پژوهشکده راهبردی اقتصاد مقاومتی شهید علی یزدانی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده و این به معنای جلوگیری از شعار‌زدگی و عمل‌گرایی است که ما امروز به آن نیاز داریم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: وضعیت کشور ما نیز طوری است که بدون اقتصاد مقاومتی برون رفت از مشکلات اقتصادی مسیر نیست.

این مسؤول بیان کرد: باید پروژه‌های کلان و ملی را به قوت برای آینده اجرایی کرد زیرا می‌تواند منشا برکت در سطح ملی باشد.

وی افزود: اما این پروژه‌ها زمان و هزینه زیاد نیاز دارد و نمی‌توانیم توجه خود را فقط به آنها معطوف کرده و از تعاونی‌های خرد که اقتصاد خانواده‌ها را متحول می‌کند غافل شویم.

معروفی گفت: هدف اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید با مردم برای خود مردم است و در این مسیر فرهنگ بومی بسیار مفید خواهد بود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: باید در زمینه‌های مختلف این استان را به قطب تبدیل کنیم، اگر بخواهیم در مسیر نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی موفق عمل کنیم، داشتن روحیه انقلابی بسیار مهم است زیرا این روحیه یعنی استفاده از تمام توانمندی‌ها برای رسیدن به هدف و برون رفت از مشکلات اقتصادی.

این مسؤول ادامه داد: انسان‌های خلاق، مستعد و با انگیزه نباید به حاشیه رانده شوند بلکه باید به آنها تسهیلات داد تا بتوانند ایده‌های خود را اجرایی کنند.

وی تبعیت از ولایت فقیه را رمز موفقیت در هر زمینه‌ای دانست و گفت: داشتن مدیریت جهادی افراد را برای رسیدن به هدف موفق می‌کند.

سردار معروفی با بیان اینکه اساتید و فرهنگیان رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند، گفت: روحیه انقلابی، مدیریت جهادی و اجرایی کردن کارهای علمی مسیر را برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی نهادینه می‌کند.

وی گفت: در شمال این استان می‌شود تولید دام سبک و سنگین و در جنوب استان نیز می‌توان تولید علوفه دام را انجام داد و این دو باهم مرتبط است.

مدیر پژوهش و کارآفرینی دانشگاه پیام نور سیستان و بلچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان بیش از 50 نفر عضو هیئت علمی فعالیت دارند و میزان مقالاتی که به ویژه بعد از سال 86 با یک روند رو به رشد ارائه شده، 84 مقاله آی.ای.آی و 82 مقاله علمی و پژوهشی بوده است.

پرویز نصیرخانی افزود: دانشگاه پیام نور در راستای فعالیت های پژوهشی دو رشته اقتصاد اسلامی و کشاورزی را به صورت فعال راه‌اندازی کرده است.

 

انتهای پیام/3139/ک40/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار