10 درصد از یزد مناطق حاشیه‌نشینی است

مدیرکل راه‌ و شهرسازی یزد با تأکید بر پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی گفت: 10 درصد از سطح شهر یزد مناطق حاشیه‌نشینی است.
کد خبر: ۳۴۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶ 19 December 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نقصان محمدی در تشریح حاشیه‌نشینی اظهار داشت: حاشیه‌نشینی می‌تواند در هرجایی از شهر رخ دهد و با توجه به خصلت‌هایی که دارد در اطراف شهر صورت می‌گیرد که خارج‌ از حریم و محدوده قانونی شهر است.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی تبعیت از قوانین شهری ندارد و از خدمات و امکانات مورد نیاز شهر‌ها بی‌بهره است، ادامه داد: با مطالعاتی که انجام شده در شهر یزد سه نقطه حسن‌آباد، محدوده کشتارگاه سابق و منطقه اسکان در محدوده فرودگاه یزد از نقاط حاشیه‌نشین شهر هستند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی یزد بیان داشت: حدود 10 درصد از سطح شهر یزد حاشیه‌نشین هستند که به محلات ناکاربر شهری در بافت فرسوده افزوده شده و مجموعاً 20 درصد می‌شوند.

وی با اشاره به کمک به ساکنان این محدوده‌ها اضافه کرد: در رابطه با حاشیه‌نشینی دو بحث پیشگیری و توانمندسازی باید مورد توجه باشد که باید به این ساکنان نیز کمک کرد تا توانمند شوند.

نقصان محمدی با اشاره به تشکیل و برگزاری جلسات ستاد بازآوری استان برای محلات مورد نظر عنوان کرد: برنامه‌های بازآفرینی شهری این رویکرد را دارد که با همکاری همه دستگاه‌ها، ساکنان این مجموعه را توانمند کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی نیز باید به طور مداوم دنبال شود، تصریح کرد: در سال جاری یگان حفاظت از اراضی دولتی راه‌اندازی در استان شد که هدف و فعالیت آن مشخص است که یکی از وظایف آن پیشگیری از زمین‌خواری و توسعه حاشیه‌نشینی است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی یزد میزان اراضی دولتی در سطح استان را 92 هزار هکتار زمین دولتی برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد که جابجایی جمعیت در حال ثبات است و در زمینه پیشگیری راحت‌تر هستیم اما باید به مجموعه‌هایی که در مناطق حاشیه‌‌ای هستند بپردازیم و خدمات را نیز ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: ستاد بازآفرینی نیز در تلاش است تا با همکاری و مشارکت خود ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر در راستای توانمندسازی حاشیه‌نشینان اقدام کند و در چارچوب قانون، خدمات مورد نیاز از سوی دستگاه‌های مربوطه ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار