ناکامی فروشندگان جسد مومیایی تقلبی در مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه گفت: فروشندگان جسد مومیایی تقلبی در این شهرستان با هوشیاری مردم و اقدام به موقع پلیس ناکام ماندند.
کد خبر: ۳۴۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 14 December 2016
سرهنگ رضا اصلانی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر نگهداری جسد مومیایی شده در یکی از روستاهای اطراف مراغه، ماموران تحت امر این فرماندهی به محل اعزام و یک نفر را در این ارتباط دستگیر کردند.
وی افزود: پس از کشف جسد مومیایی شده، کارشناسان میراث فرهنگی در محل حاضر شده و با بررسی انجام گرفته از سوی آنها مشخص شد که این جسد تقلبی است.
سرهنگ اصلانی فر گفت: این جسد مومیایی جعلی با استفاده از یک مانکن فروشگاه های پوشاک و مواد دور ریز ساخته شده و در درون صندوقی گذاشته در داخل آغل نگهداری می شد تا در اثر رطوبت و گرد و خاک شکل واقعی به خود بگیرد.
وی افزود: داخل و بدنه خارجی صندوق این جسد جعلی نیز با اشکال و طرح سربازان دوره اشکانی تزئین و لوحی به خط میخی بر سینه مومیایی نصب شده بود.
سرهنگ اصلانی فر گفت: با توجه به اینکه مراغه شهری تاریخی است، افراد فرصت طلب به ویژه قاچاقچیان اشیا عتیقه از این ویژگی برای رسیدن به مقاصد خود بهره می گیرند.
پیش از این و در سال 89 نیز جسد مومیایی تقلبی مربوط به دوره هخامنشی در حین فروش به مبلغ 50 میلیارد ریال از سوی ماموران انتظامی شهرستان مراغه کشف و یک نفر نیز دستگیر شده بود.
شهرستان مراغه با حدود 260 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان شرقی واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار