جنگلانه در دیار پارس

طرح ملی جنگلانه از طرح­های مردمی است که توسط سازمان های مردم نهاد (ngo)هااجرا می­گردد و سازمان­ حفاظت محیط زیست نیز آن را حمایت می­نماید. هدف این طرح، احیاء رویشگاه­های جنگلی کشور، شناخت و حمایت از گونه ­های گیاهی بومی در معرض خطر، آشنایی با روش کاشت آنها، تازه نگه داشتن عرصه ­های جنگلی و مرتعی کشور، معرفی جایگاه واقعی و نقش مردم به خصوص جوامع محلی در احیاء و نگهداری و حفاظت از تنوع زیستی، حرکت به سمت معیشت جایگزین و توسعه پایدار گردشگری طبیعت محور می­باشد.
کد خبر: ۳۴۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱ 09 December 2016
طرح ملی جنگلانه از طرح­های مردمی است که توسط سازمان های مردم نهاد (ngo)هااجرا می­گردد و  سازمان­ حفاظت محیط زیست نیز آن را حمایت می­نماید.

به گزارش تابناک فارس:هدف این طرح، احیاء رویشگاه­های جنگلی کشور، شناخت و حمایت از گونه ­های گیاهی بومی در معرض خطر، آشنایی با روش کاشت آنها، تازه نگه داشتن عرصه ­های جنگلی و مرتعی کشور، معرفی جایگاه واقعی و نقش مردم به خصوص جوامع محلی در احیاء و نگهداری و حفاظت از تنوع زیستی، حرکت به سمت معیشت جایگزین و توسعه پایدار گردشگری طبیعت محور می­باشد.
 
شیراز
طرح ملی جنگلانه (کاشت بذر ) با حضور حمزه ولوی رئیس محیط زیست استان فارس ، مردم و گروه های کوهنوردی در منطقه ی دشت ارژن استان فارس برگزار شد.
 
اقلید
مسئول گروه دوستداران طبیعت شهرستان اقلید از اجرای طرح جنگلانه در منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.
تقی خانی این طرح مردمی با حضور 100نفر از دوستداران طبیعت در  50هکتار از مراتع و رویش گاه های آسیب دیده ی این شهرستان با کاشت بذر اجرا شد.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح بیش از 120کیلوگرم انواع در دل خاک کشت شد، افزود: بذرهای انتخاب شده جاشیر، بادام کوهی، ارژن و سه کاله مناسب کشت و رشد در شرایط آب و هوایی شهرستان اقلید است. 
 
ارسنجان
رییس منابع طبیعی ارسنجان گفت: بیش از 50 هکتار از عرصه‌های آسیب‌دیده منابع طبیعی این شهرستان، در طرح جنگلانه، احیا می شود.
امینی  افزود: در این طرح بذرهای بومی هر منطقه، از جمله بادام کوهی به صورت استاندارد کشت می شود تا مناطق این شهرستان که در آسیب های طبیعی از بین رفته بودند در مدت 5 سال احیا شود.
 
سپیدان
طرح ملی جنگلانه با مشارکت فرمانداری سپیدان وجمعی ازدوستداران محیط زیست در قالب گروه های مختلف اداری با کاشت بذر بلوط وجاشیرخواراکی درطبیعت شهرستان اجرا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار