دید مردم به اوقاف خوب نیست/سازمان اوقاف بنگاه اقتصادی نشود

به مناسبت دهه اوقاف مدیران و مسوولان اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در نشستی با حضور نمایندگان مردم شیراز و سپیدان در مجلس شورای اسلامی به بررسی موانع و مشکلات این حوزه پرداختند.
کد خبر: ۳۳۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 29 November 2016
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه وقف در مرحله اول فرهنگ انسانی برای حفظ کرامت انسانی است،گفت: اگرچه مبالغ جمع آوری شده از دید جامعه و مردم زیاد است و سبب شده مردم با نگاهی معترضانه به اوقاف نگاه کنند اما متولیان اوقاف از لحاظ زندگی و هزینه و دستمزد رضایت کافی ندارند.
پارسایی با بیان اینکه مشکلات قانونی و حقوق اوقاف زیاد است، از متولیان این حوزه خواست تا از طریق بررسی صحبت های متخصصان و متولیان اوقاف با حقوقدانان برای رفع این مشکلات تلاش کنند.
وی با بیان اینکه دستگاه های متنوع و متعددی چون اوقاف و امور خیریه ،کمیته امداد، بهزیستی و حج و زیارت در بخش فرهنگی قرار می گیرند، افزود: موازی کاری هاست که آسیب زننده به بخش فرهنگی است لذا باید تلاش شود تا از این موازی کاری ها کاسته و بر هماهنگی آنها افزوده شود.
پارسایی با بیان اینکه همه این دستگاه ها باید تحت یک قانون قرار گیرند تا هزینه ها یکجا جمع شود و کارآیی این دستگاه ها هم بهتر شود افزود: این موضوع بصورت پیشنهاد در کمیته فرهنگی مجلس به تصویب رسیده و منتظر ارجاع به صحن علنی مجلس برای رای گیری آن هستیم.
اکبری نماینده دیگر شیراز درمجلس شورای اسلامی هم بر این موضوع که منابع موقوفه باید صرف آنچه هدف واقف بوده است شود، تاکید کرد.
وی گفت: مشکلات را در قالب طرح هایی که برای دولت هزینه بر نباشد تهیه و برای بررسی به نمایندگان تحویل دهند.
رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با تاکید براین موضوع که وقف کاری مبتنی بر نیت ،شعائر دینی است و باید وجه شرعی آن رعایت شود افزود:در کنار دستگاه های متولی خدمات خیرات و مبرات حتی اگر همه آنها ادغام شوند باید به اوقاف و امور خیریه نگاه مستقل داشت.
وی با بیان اینکه اوقاف سازمانی اقتصادی نیست گفت: اگر این سازمان به سمت بنگاه اقتصادی پیش رود به سراشیبی رسیده است.
رجبی گفت: اصلاح موانع و قوانین وقف کار کارشناسی است که مسوولان حوزه وقف باید آن را بصورت یک طرح حقوقی به نمایندگان ارائه دهند تا مراتب پی گیری آن از طریق نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دنبال شود.
موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل ، مشکلات مطرح شده در نشست را بسیار کلی و در تبصره ها و قوانین مربوط به وقف اعلام کرد و افزود: براساس این نشست مقرر شد این موانع قانونی بصورت کارشناسی بررسی و بصورت پیش طرح به نمایندگان ارائه شود.
در این نشست پارسایی، اکبری رجبی،رضایی و خادم ، نمایندگان مردم شیراز، سپیدان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار