کاهش 15 درصدی ورودی پرونده ها به دادسراهای استان یزد

با مدیریت قضایی و اقدام های پیشگیرانه در استان شاهد کاهش 15 درصدی ورودی پرونده های وارده به دادسراهای یزد در سالجاری هستیم.
کد خبر: ۳۳۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 20 November 2016
به گزارش تابناک یزد، دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با مدیریت قضایی و اقدام های پیشگیرانه در استان شاهد کاهش 15 درصدی ورودی پرونده های وارده به دادسراهای یزد در سالجاری هستیم.
جمال قضاوتی در نشست شورای قضایی استان افزود: در این زمینه با تلاش مجموعه دادسراهای استان و مختومه کردن بیش از سه هزار پرونده بیش از آمار ورودی در سالجاری مجموعه دادسراهای استان کاهش 8 درصدی پرونده های جاری را نیز رقم زده اند
وی با اشاره به برگزاری 11 جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته ادامه داد: 3 هزار و 274 هکتار از اراضی دولتی با رفع تصرف و تجاوز به بیت المال برگردانده شد که ارزش تقریبی این اراضی بیش از 932 میلیارد و 850 میلیون ریال بوده است.
این مسئول ، توجه مسئولان و ضابطان قضایی استان در مسئله حفظ حقوق بیت المال را قابل تحسین ارزیابی کرد و گفت: با تلاش گسترده صورت گرفته در این مدت کمترین میزان گزارش تصرف و تجاوز به اراضی دولتی را از سوی ضابطان قضایی داشته ایم.
قضاوتی از تشکیل چهار جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری با 25 مصوبه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این کمیته پناهگاه امن و مورد اطمینان سرمایه گذاران در استان بوده است که با مدیریت قضایی بر پرونده های حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری و تخصیص شعب ویژه جهت رسیدگی به این پرونده ها در دادسرا و محاکم بدوی و تجدید نظر ، رسیدگی توأم با سرعت و دقت را در دستور کار داشته و تلاش نموده در اجرای احکام هیچ حکمی منجر به تعطیلی بنگاه اقتصادی و کارگاه های تولیدی نگردد.
دادستان یزد اظهار داشت: در شرایطی که سایه شوم تحریم های ناجوانمردانه بر کشور حاکم است و کشور در یک شرایط رکود تورمی قرار دارد تلاش مجموعه قضایی ، حمایت از سرمایه گذرای های مشروع و قانونی بوده که در این کوران ، تعطیلی یک بنگاه اقتصادی و بیکاری کارگران بر مشکلات کشور و استان نیفزاید.
قضاوتی تأکید کرد: از حیثت آمار پرونده در محاکم بدوی و تجدید نظر ، رسیدگی پرونده ها با کاهش اطاله دارسی ، تسریع و میزان مختومه ها افزایش داشته است که باید با تداوم اقدامات پیشگیرانه ، کاهش بیش از پیش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را رقم بزنیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار