تجاری سازی پژوهش محوریعنی بهبوداقتصاد

به گفته رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان تجاری سازی فعالیت های پژوهش محور می تواند از اثر بخشی بالایی در بهبود شرایط اقتصادی کشور نیز برخوردار باشد.
کد خبر: ۳۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 07 May 2015
رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دولت یازدهم با محوریت معاونت فن آوری ریاست جمهوری با جدیدت به حمایت ازپژوهش های کاربردی ورود پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا؛ سعید جامه بزرگی افزود: حوزه پژوهش برای اینکه نتیجه داشته باشد یا باید توسط دولت حمایت شود و یا اینکه پژوهش ها به خودی خود درآمدزایی داشته باشند.

وی بیان کرد: با اینکه هزینه های بخش پژوهش های بنیادی بالا است اما تا حدودی در این زمینه کارهای خوب و موثری انجام گرفته است.

جامه بزرگی با اشاره به سیاست های جدید دولت در حوزه حمایت از فعالیت های پژوهشی خاطرنشان کرد: اکنون مجموعه دولت سعی می کند گام های مثبتی در این زمینه بردارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت های پژوهش محور در کشور در حال گذر از پژوهش های صرف و بنیادی به سوی پژوهش های کاربردی است و این رویکرد در پایان نامه های دانشجویی دوره های فوق لیسانس و دکترای تخصصی نمود عینی پیدا کرده است.

جامه بزرگی ادامه داد: در حقیقت مسیر پژوهشی کشور در دانشگاهها به سمت و سوی دانشگاههای نسل سوم و کارآفرین حرکت می کند تا علم و پژوهش به تولید ثروت بینجامد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فعالیت های علمی گفت: تولید ثروت از راه علم علاوه بر شخص پژوهنده به نفع کل جامعه نیز هست و شرکت های دانش بنیان که مورد حمایت دانشگاه آزاد هستند با این هدف شکل گرفته اند.

جامه بزرگی اذعان کرد: یکی از رویکردهای دانشگاه آزاد با هدف حمایت از پژوهش های کاربردی، شراکت دانشگاه در روند اجرایی این طرح ها و به سرانجام رساندن ایده های پژوهشی تا مرحله تولید با سهیم شدن در سود آوری های نهایی است.

وی خاطرنشان کرد: تجاری سازی فعالیت های پژوهش محور می تواند از اثر بخشی بالایی در بهبود شرایط اقتصادی کشور نیز برخوردار باشد.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در 90 کیلومتری شهر همدان است که در دانشگاه آزاد آن دو هزار و 200 دانشجو در بیش از 60 رشته مختلف تحصیل می کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار