رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛

خطوط فرسوده ایرالکو نقش مهمی در آلایندگی هوای اراک دارند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مسائلی که در آلایندگی هوای اراک برجسته است، معضل خطوط فرسوده ایرالکو است که تاکنون 96 دیگ آن از خطوط تولید قدیمی حذف شده و این شرکت متعهد است تا پایان امسال تمامی دیگ ها و خطوط قدیمی را برچیند.
کد خبر: ۳۱۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ 23 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی روابط عمومی حفاظت محیط زیست مرکزی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ظهر روز یکشنبه در جریان سی و دومین سفر استانی دولت تدبیر و امید، از سامانه سامد در اراک بازدید کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان این بازدید گفت: سامانه سامد، پل ارتباطی هدفمند و کارا در پیگیری و طرح مسایل مردم و تقویت روابط دولت - ملت است و این کار ارزنده توانسته در پاسخگویی مطالباتمردمی در سایه عزتمندی به خوبی نقش آفرینی کند.

وی توضیح داد: رسیدگی سریع به مسائل طرح شده از طریق درگاه ارتباطی سامد و شماره تماس 111 برای دولت تدبیر و امید که خود را خادم ملت می داند از جایگاه و اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: اراک جزء کلانشهرهایی است که در سال های گذشته با معضلات آلایندگی منابع پایه همراه بوده است و در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید اقدامات ارزنده ای از جمله حذف مازوت از سوخت نیروگاه حرارتی شازند، عرضه بنزین یورو 4 در تمامی جایگاه های سوخت استان مرکری، عرضه گازوئیل یورو 5 در یک و نیم سال اخیر و تلاش برای مهار آلاینده های صنعتی برای آن لحاظ شده است.

ابتکار خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در آلایندگی هوای اراک برجسته است، معضل خطوط فرسوده ایرالکو است که تاکنون 96 دیگ آن از خطوط تولید قدیمی حذف شده و این شرکت متعهد است تا پایان امسال تمامی دیگ ها و خطوط قدیمی را برچیند.

بنابراین گزارش، وی یادآور شد: گازسوز کردن کوره های آجرپزی در سه سال اخیر در اراک با موفقیت انجام شد و همچنین راهبردهای عملیاتی و نظارتی در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی از مسائلی است که دولت در مهار آلایندگی هوای اراک بر آن تاکید ویژه دارد.

 

 ابتکار گفت: مهمترین عامل در آلایندگی هوای اراک، وجود ریزگرد ها است که بخشی از این معضل مربوط به منابع محلی و کانون ها و چشمه های گردو غبار داخلی و بخش دیگر وارداتی است.

وی افزود: اقداماتی برای مهار گرد و غبار ناشی از شرایط اقلیمی کشور عراق و غرب ایران در دست انجام است اما رفع این معضلات زمان بر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: اگر شمار روزهای آلاینده در اراک امسال افزایش دارد به دلیل گردو غباری است که بر اثر خشکسالی ها پیامدهای تشدید شونده ای دارد.

 ابتکار یادآور شد: درحال حاضر نیروگاه حرارتی شازند از سوخت گاز استفاده می کند و با توجه به شرایط خاص هوای اراک با تاکید رئیس جمهوری این سیاست ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: تالاب کویری میقان اراک از زیست بوم های مهم است که در سال های گذشته آسیب های زیادی را دیده و شکننده شده است.

این مقام مسئول  گفت: در سفر دولت مصوبات خوبی در حوزه الایندگی هوا و همچنین مدیریت تالاب کویری میقان و احیا و تامین حق ابه مناسب آن انجام خواهد شد.

کاروان تدبیر و امید در روزهای دوم و سوم آبان ماه جاری میهمان استان مرکزی است و دیدار رئیس جمهوری با مردم اراک و خمین، برگزاری نشست های سرمایه گذاری صنعتی و دیدار با نخبگان، ایثارگران و علما، شورای اداری، بازدید از یک واحد صنعتی و بیت تاریخی امام راحل در خمین و نشست خبری از جمله برنامه های تدارک شده برای این سفر است.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار