آموزش 340 نیازمند جویای کار در البرز

کد خبر: ۳۱۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 16 October 2016


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: 340 نیازمند جویای کار در این استان از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان البرز،‌ علی سالارکیا افزود: توانمندسازی اقتصادی مددجویان تحت حمایت از طریق اشتغال و خودکفایی، همواره به عنوان اصلی‌ترین هدف کمیته امداد مطرح است.

وی ادامه داد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند.

سالارکیا گفت: طرح‌های اشتغال براساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارایه آموزش‌های فنی، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می‌شود و نقش به‌سزایی در خودکفایی جامعه هدف دارد.

وی تأکید کرد: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاتر کاریابی و فراهم‌سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن، طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، پرداخت می‌شود.

سالارکیا خاطرنشان کرد: دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز تاکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت، با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده‌های محروم و کم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی با جدیت در حال انجام است.

سالارکیا افزود: بودجه مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های اشتغالزایی، از محل اعتبارات بانک‌ها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تامین و پرداخت می‌شود.

وی در ادامه آمادگی کمیته امداد استان البرز را برای مشارکت صاحبان صنایع، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار