تابش:

نظارت بر طرح تحول سلامت جدی گرفته شود

نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي با تاکید بر لزوم نظارت و دقت بر حسن اجرای برنامه‎‎های تحول در نظام سلامت کشور، ابراز اميدواري كرد كه با اهتمام بیشتري از سوي برنامه‎‎ريزان به امر بهداشت و پیشگیری شود.
کد خبر: ۳۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 04 May 2015
به گزارش تابناک یزد، "محمدرضا تابش" در آيين بهره‎‎برداري از مرکز جامع سلامت دهان و دندان و پایگاه سلامت حاشیه شهر اردکان و آغاز عمليات اجرايي ساخت مرکز بهداشتی درمانی شماره سه شهری این شهرستان، با اشاره اصل پیشگیری بخصوص در زمینه بهداشت دهان و دندان، گفت: سلامت دهان و دندان یکی از شاخه‏های مهم در بهداشت عمومی محسوب می‎‎شود که در نظام تحول سلامت کشور نیز به جایگاه آن توجه شده است.

وي  با تاکید بر لزوم نظارت و دقت بر حسن اجرای برنامه‎‎های تحول در نظام سلامت کشور، افزود: متاسفانه به جز مقطعی که بهداشت در کانون توجه برنامه‎‎ریزان قرار گرفت، عمدتا از این بخش مهم غفلت شده است که امیدوارم با اهتمام بیشتر به امر بهداشت و پیشگیری، هم سلامت مردم و شادابی جامعه تضمین شود و هم شاهد کاهش هزینه‎‎های پرداختی از جیب مردم باشیم.

تابش با تاکید بر ترویج فرهنگ پیشگیری و بهداشت از طریق آموزش، گفت: افزایش آگاهی عمومی در ارتقاء ضریب سلامت جامعه و کاهش بیماری‏‎‏ها بخصوص در سنین پایین، بسیار موثر و راهگشا است.

نماینده مردم اردکان همچنین با تاکید بر راه‎‎اندازی مراکز بهداشتی در مناطق مختلف شهری و روستایی، اظهار كرد: روند توسعه شهرستان اردکان و افزایش جمعیت آن مدنظر دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان استان یزد قرار گیرد و برمبنای آن خدمات و تجهیزات مورد نظر پیش‎‎بینی شود.

گفتني است؛ در اين مراسم كه با حضور دكتر "محمدرضا ميرجليلي" ريیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، فرماندار اردكان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، مرکز جامع سلامت دهان و دندان فارابی(کلینیک دندانپزشکی) و پایگاه سلامت  شهرک امام هادی(ع) به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ساخت ساختمان جایگزین مرکز بهداشتی درمانی شماره سه شهری در منطقه صدرآباد اردکان آغاز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار