اطلاعات خانوارها در سرشماری منتشر نمی‌شود

فرماندار اردبیل گفت: اطلاعات به دست آمده از سرشماری پاییز امسال محرمانه بوده و به هیچ وجه این اطلاعات خانوارها در دسترس دیگران قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۲۹۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 11 September 2016
 

به گزارش تابناک اردبیل، جواد زنجانی در جلسه هماهنگی و توجیهی سرشماری نفوس و مسکن در فرمانداری اردبیل با گرامیداشت روز عرفه و فرارسیدن عید قربان اظهار کرد: اساس عید قربان عبودیت و بندگی خدا و دور شدن از نفسانیت است تا در برابر خداوند متعال بندگان شرمسار نباشند.

وی به مناسبت‌های پیش رو از برگزاری مانور رزمی فرهنگی گردان بیت‌المقدس تا رژه نیروهای مسلح در آغازین روز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: از سوم مهر ماه تا بیست و چهارم این ماه سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش اینترنتی آغاز می‌شود.

این مسؤول وظیفه دهیاران و شوراهای شهر و روستا را در آگاه‌سازی مردم برای ارائه اطلاعات دقیق یادآور شد و گفت:  سرشماری به صورت 10 ساله در کشورمان برگزار می‌شود تا با جمع‌آوری اطلاعات و آمار دقیق تجزیه و تحلیل درستی را از جمعیت و برنامه‌ریزی برای حل و فصل مشکلات انجام می‌شود.

زنجانی از آمار به عنوان ابزار غیر قابل انکار در فرآیند برنامه‌ریزی صحیح و هوشمندانه یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم مشکلات و نارسایی‌های بهداشتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، معیشتی و ... را برطرف کنیم نیازمند آمار دقیق و برنامه‌ریزی مناسب بر اساس این آمار هستیم.

فرماندار اردبیل در ادامه گفت:  همه ساکنان شهر و روستا باید همکاری لازم را با آمارگیران انجام دهند تا اطلاعات درست و دقیق جمع‌آوری شده و بر همین پایه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها انجام شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل احصا آمار دقیق را نیازمند همراهی‌های مردم توصیف کرد و گفت:  بهترین روش خوداظهاری و وارد کردن اطلاعات به روش اینترنتی است چرا که در این صورت امکان دسترسی به اطلاعات حتی مراجعه آمارگیران وجود ندارد.

فرماندار اردبیل گفت: اطلاعات جمع‌آوری شده خانوارها محرمانه مانده و هیچ کس امکان دسترسی به این آمار و اطلاعات خانواده‌ها را نخواهد داشت که از این بابت خیال خانواده‌ها راحت باشد تا اطلاعات دقیق خود را با حسن اعتماد در اختیار آمارگیران و یا ثبت نام به روش اینترنتی قرار دهند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل تصریح کرد:  ماموران ما که به درب منازل مراجعه می‌کنند افراد امین و دارای صلاحیت هستند که این اطلاعات را جمع‌آوری کرده و در اختیار مرکز آمار قرار می دهند.

زنجانی افزود: به هیچ وجه خروجی این آمار و اطلاعات دغدغه‌ای از بابت پرداخت یارانه یا قطع شدن آن به همراه دیگر مزایا و یا محرومیت‌ها برای خانواده‌ها به همراه نخواهد داشت.

وی از همه رسانه‌ها خواست تا با تبلیغات گسترده خانواده‌ها را ترغیب کنند تا در سرشماری پاییز امسال اطلاعات دقیق و متقن ارائه کنند چرا که با جمع‌بندی این آمار و اطلاعات برنامه‌ریزان می‌توانند درست و مناسب برنامه‌ریزی کنند.

فرماندار اردبیل گفت: از سوم تا بیست و چهارم مهر ماه ثبت نام به روش اینترنتی خواهد بود و از بیست و پنجم مهر تا بیست و پنجم آبان ماه این آمارگیری با فعال شدن ماموران سرشماری به صورت حضوری انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار