معاون اشتغال کمیته امداد کرمانشاه:

ایجاد 914 فرصت شغلی پایدار برای مددجویان کرمانشاهی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه گفت: امسال 914 فرصت شغلی پایدار برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۹۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 08 September 2016
 به گزارش تابناک به نقل از فارس،رشید جلیلیان،با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 705 مددجوی زیر پوشش در استان کرمانشاه با بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال، طرح‌های خودکفایی اجرا کرده‌اند،گفت: بیش از 89 میلیارد و 390 میلیون ریال تسهیلات، در راستای اجرای این طرح‌های اشتغال به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان اعطا شده است.
به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه، 63 میلیارد و 515 میلیون ریال از این تسهیلات از منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل و مابقی آن از محل اعتبارات امداد تامین و به مددجویان پرداخت شده است.
وی با یادآوری اینکه تسهیلات اشتغال در راستای اجرای طرح‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی و خدمات به مددجویان اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد:بیشترین مشاغل ایجاد شده از سوی مددجویان زیر پوشش در استان مشاغل خدماتی بوده است.
این مسؤول با بیان اینکه همچنین امسال 209 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه طی تعامل با موسسات کاریابی دارای شغل پایدار شده‌اند، افزود: موسسات کاریابی و کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را به کار گمارند از بسته‌های تشویقی و حق بیمه کارفرما در سال اول به میزان 100 درصد و 50 درصد در سال دوم برخوردار می‌شوند.
جلیلیان در ادامه به فعالیت 16 هزار و 542 طرح اشتغال مددجویی در استان کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: این طرح‌ها طی پنج سال گذشته با بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال اجرایی شده و هم اکنون از سودآوری قابل ملاحظه‌ای برخوردارند.
جلیلیان با بیان اینکه یکی از عوامل موفقیت طرح‌های اشتغال فعال در استان اعمال نظارت‌های فنی و تخصصی بر این طرح‌ها و ارائه مشاوره‌های شغلی به مددجویان مجری بوده است، گفت: 17 هزار نظارت فنی از ابتدای سال 95 تاکنون بر تمامی طرح‌های اشتغال مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه اعمال شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه مددجویان مجری طرح‌های موفق اشتغال در صورت صلاح‌دید کمیته امداد توانمند تلقی شده و از گردونه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند،تصریح کرد: در سال 94 بیش از 3 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه توانمندوخودکفا شدند که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز 2 هزار خانوار مددجو در استان خودکفا شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه در پایان با تاکید بر اینکه تمامی خدمات امداد با هدف توانمندسازی خانوارهای مددجو به آنان ارائه می‌شود، بیان کرد: آن دسته از مددجویان دارای مهارت و متقاضی تسهیلات اشتغال می‌توانند به دفاتر کمیته امداد در استان مراجعه و از این تسهیلات در راستای توانمندی بهره‌مند شوند
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار