محرومیتهای دارندگان کارتهای پایان خدمت قدیمی

معاون وظیفه عمومی خراسان رضوی از محرومیت های دارندگان کارت های معافیت و پایان خدمت سربازی قدیمی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 29 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد ماجونی گفت: برابر ماده دو قانون خدمت وظیفه عمومی هر فرد ذكور ایرانی در ماهی كه در آن ماه به سن 18 سال تمام می رسد مشمول خدمت وظیفه عمومی تلقی شده و در شمول مقررات خدمت وظیفه عمومی قرار می گیرد .

تمامی مشمولان متولد سال های 1355 تا 1376 كه به سن مشمولیت رسیده اند برای تعیین تكلیف وضعیت خدمت وظیفه عمومی و یا انجام خدمت دوره ضرورت، نسبت به معرفی خود در اولین فرصت اقدام کنند.

وی افزود: کارت های معافیت و پایان خدمت قدیمی از درجه اعتبار ساقط شده است بدیهی است افرادی كه كارت های قدیمی خود را تعویض نكنند برای دریافت خدمات مثل گذرنامه ، گواهینامه ، خدمات بانكی و .... با مشكل روبرو خواهند شد.

سرهنگ ماجونی تاکید کرد: مشمولانی كه بدون غیبت به خدمت سربازی اعزام می شوند در صورت قبولی در مقطع كارشناسی و بالاتر از خدمت ترخیص می شوند ولی سربازانی كه در مقطع كاردانی قبول شوند برای تحصیل در دانشگاه ها ترخیص نخواهند شد.

وی اظهار داشت: برابر ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی كسانی كه مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل كارخانه ها ، شركت ها ، آموزشگاه ها ، كارگاه ها ، بنگاه ها ، مغازه ها و تعمیر گاه ها بكار گیری کنند به محاكم قضایی معرفی و مجازات این گونه كارفرمایان برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

سرهنگ ماجونی گفت: پاسخگوئی حضوری به مشمولان در پنج روز اول هرهفته در معاونت وظیفه عمومی استان انجام می شود.

همچنین پاسخگوئی غیر حضوری نیز با مراجعه به سایت وظیفه عمومی به نشانیwww.vazifeh.police.ir و تلفن گویای 096480 و سامانه پیامكی 110206010امكان پذیر می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار