انتخاب برترین خوشه‌های زرین ملایر

با همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرایی چهارمین جشنواره خوشه برتر انگور در ملاير برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 06 September 2016
مدیرعامل شركت پيمان‌گستر و دبیر چهارمین جشنواره خوشه‌های برتر ملایر گفت: به همت این شرکت ‌و با همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرایی چهارمین جشنواره خوشه برتر انگور در ملاير برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، اكبر رحيمي، افزود: این جشنواره 18 شهریورماه، با حضور چشمگير باغداران ملايري و ارائه خوشه‌هاي زرين خود در يك رقابت به ياد ماندني،‌ برگزار می‌شود تا بار ديگر شاهد توانمندي باغداران ملاير در توليد اين محصول ارزشمند باشيم.

وی اظهار کرد: در اين آئين به همت شركت پيمان گستر ملاير،‌ بر اساس نظر هيئت داوران، از 10 خوشه برتر با اهداي تنديس و جوايز نقدي، تقدير خواهد شد.

‌رحیمی از حضور مسئولان استانی و شهرستانی، باغداران ملایر و روستاهای سطح شهرستان و همچنین باغدارانی از سایر استان‌های کشور چون ارومیه، قزوین و کردستان در این دوره جشنواره خبر داد و گفت: از آنجا که این بار جشنواره در فضای باز برگزار خواهد شد پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 500 نفر در این رویداد شرکت کنند.

وی افزایش بهره‌‌وری، کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و معرفی دستاوردهای طرح باغدار نمونه را از اهداف جشنواره خوشه‌های برتر ملایر عنوان کرد.

رحیمی ايجاد آموزشگاه‌هاي كشاورزي را در زمينه افزايش دانش كشاورزان ضروري دانست و افزود: آموزش و اشتغال فارغ‌التحصيلان رشته كشاورزي جزء اهداف اصلي شركت ما است.

وي ‌به ايجاد مراكز باغ ياري در روستاهاي ملاير اشاره كرد و ادامه داد: با اين روش، به صورت تضميني ميزان توليدات و محصولات باغات ملاير 50 درصد افزايش يافته است.

رحيمي ‌احداث انبار برای نگهداري از سبزه توليد شده و برپايي چشنواره فرآورده‌هاي انگور ملاير را به مسئولان شهرستان پيشنهاد داد و گفت: برپايي اين جشنواره‌ها در رونق صنعت تورسيم و جذب گردشگر،‌ نقش مهمي ايفا مي‌كند.

دبیر چهارمین جشنواره خوشه‌های برتر ملایر گفت: به منظور اطلاع‌رسانی اقشار مختلف مردم در یک حرکت ابتکاری درشکه‌ای مملوء از انگور همراه با نوای ساز و دهل سه‌شنبه از محل پارک سیفیه ملایر در سطح شهر به گردش درمی‌آید و مردم را برای حضور در این جشنواره دعوت خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار