طرح توسعه روستایی در آبدانان اجرا می شود

فرماندار شهرستان آبدانان گفت:تسهیلاتی در قالب اجرای طرح های توسعه روستایی پرداخت می شود و سود آن را نیز بطور کامل دولت می پردازد.
کد خبر: ۲۹۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 05 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مجید عسگری عصر یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی طرح توسعه روستایی این شهرستان اظهار کرد: این تسهیلات در قالب اجرای طرح های توسعه روستایی پرداخت می شود و سود آن را نیز بطور کامل دولت می پردازد.

به گفته وی، با اجرای طرح های توسعه روستایی، ایجاد اشتغال پایدار، محرومیت زدایی و جلوگیری از مهاجرت، چهره روستاهای این شهرستان متحول می شود.

عسگری تاکید کرد: این طرح های اقتصادی توسعه ایی توسط دولت تدبیر و امید و بمنظور ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، تقویت اقتصاد خانوارها، ایجاد صنایع و کارگاه های کوچک خانگی در مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری اجرای می شوند.

وی گستره اجرای طرح را در روستاهای محروم و دور افتاده اعلام کرد و افزود: دولت در اجرای این طرح و در قالب تشکیل تعاونی های اشتغالزایی بین یک تا 10 میلیارد ریال تسهیلات بصورت قرض الحسنه و بدون دریافت سود به متقاضیان پرداخت می کند.

فرماندار آبدانان مدت باز پرداخت تسهیلات طرح توسعه روستایی را چهار سال دانست و یادآور شد: تسهیلات تعاونی های روستایی دارای یکسال مهلت و تنفس در بازپرداخت است و به منظور بهره مندی از این تسهیلات متقاضیان نیاز به معرفی ضامن ندارند و کارت بانکی ویژه واریز یارانه خانواده ها را به عنوان تضمین قبول می کنند.
عسگری پرداخت تسهیلات در قالب این طرح را در روستاها بی سابقه دانست و اضافه کرد: به طرح ها و تعاونی هایی تسهیلات پرداخت می شود که دارای توجیه اقتصای و بازده و خروجی مورد قبول کارشناسان مرتبط باشد.

وی از تضمین پرداخت سود این تسهیلات توسط دولت خبر داد و از جوانان و جویندگان کار و سرمایه خواست برای بهره مندی و استفاده از این تسهیلات به ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و سپاه ناحیه مقاومت مراجعه کنند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار