افتتاح بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان در ارومیه

سعادت : دولت دکتر روحانی با توجه به اتخاذ تدابیر میانه روی مزیت های نهفته است که در اینده متوجه انها خواهیم شد و مملکت با تندروی اداره نخواهد شد
کد خبر: ۲۸۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 27 August 2016

بنیاد

تابناک آذربایجان غربی : مراسم افتتاح شعبه استانی بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذربایجان در ارومیه با حضور استاندار ، روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس و شخصیت های سیاسی و ادبی استان در مدرسه تاریخی هدایت برگزار شد. در این مراسم که با قرائت شعر و اجرای موسیقی عاشیقی همراه بود ؛ استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد : انقلاب از همان ابتدا دنبال تاسیس مراکز ادبی و فرهنگی و هنری قومیت ها بود ولی دسیسه و شیطنت های ادوار مختلف دشمنان و مخالفین نظام باعث تاخیر در این مهم شد.

سعادت افزود : دولت دکتر روحانی با توجه به اتخاذ تدابیر میانه روی مزیت های نهفته است که در اینده متوجه انها خواهیم شد و مملکت با تندروی اداره نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ” بنیاد فرهنگ و هنر و ادب اذربایجان باید فارغ از مسائل سیاسی و حاشیه ای کار کند ” خاطرنشان ساخت : برای پیاده کردن اینگونه تفکرها باید تلاش کرد و در اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری توجه به داشته های خود و بارور سازی و صادرات محصولات داخلی است.

او ادامه داد : با توجه به تاسیس اینگونه مراکز و تدریس درس زبان اذری در دانشگاه ها که تازه است این نهال نو و تازه باید پاسداری , محافظت و باغبانی بشود و اگر حفظ نشود شرایط ان را از دست می دهیم.

سعادت اذعان کرد : زمانی که می توان کتب تاریخی فارسی نوشت حتما می توان قوی تر از ان در بخش ترکی و اذری هم نوشت.

استاندار دولت تدبیر و امید بیان کرد : آقای کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کنسرت ها را هم در دولت قبل و هم دولت جدید برگزار میکردند، پس برخورد با کنسرت ها مربوط به اختلافات سیاسی است.

سعادت تاکید کرد : بنیاد پایگاه سیاسی نیست و پایگاه علمی و ادبی است و باید از مباحث فرهنگی منطقه حمایت کند.

وی افزود : شکل گیری این قضیه خارج از حوزه سیاسی است و همه بخش ها را تحت تاثیر قرار می دهد و این تشکیلات مردمی با حمایت دولت در بخش های فرهنگی و ادبی و با مشارکت همه هنرمندان و ادبا تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این مراسم با اشاره به اینکه آذربایجان غربی مهد تمدن مفاخر و بزرگان ایران زمین است ، ضمن تقدیر از اهتمام دولت برای ایجاد این مراکز فرهنگی تاکید کرد : خلا این بنیاد مشهود بود که خوشبختانه به عنوان اولین استان صاحب شعبه شدیم.

 معاون سیاسی دولت اصلاحات و رییس هیات مدیره بنیاد فرهنگ و هنر و ادب آذریایجان در ارومیه هم گفت : این بنیاد محصول وعده و تلاش دکتر روحانی و تحقق وعده ها و متعلق به همه علاقمندان و ازادیخواهان در تمام دنیاست.

  عباس خورشیدی با تاکید بر اینکه  ” هر کس عشق ایران و آذربایجان دارد این بنیاد متعلق به آنان است ” افزود : بنیاد متعلق به هیچ جریان و جناح سیاسی نیست و متعلق به همه مردم ادب دوست و فرهنگی است و ما فقط اجرا کننده و تدارکاتچی بنیاد هستیم.

وی بیان کرد : احیای فرهنگ آذربایجان احیای فرهنگ ایرانی است و تصمیم بر ان است متصدیان بنیاد به حاشیه ها توجه نکنند و وعده خواهم داد هیچ وقت از متصدیان بنیاد یک حرکت حاشیه ای نخواهید دید.

معاون سیاسی دولت اصلاحات تاکید کرد : از همان ابتدای کار عده ای مخالف بودند و می گفتند که بنیاد مخالف وحدت ملی است ولی اعلام می کنیم این بنیاد عین وحدت ملی است و ریشه بنیاد اذربایجان در اعماق اذربایجان است.

خورشیدی اذعان کرد : هر کس در این مرکز تلاش می کند برای احیای تاریخ آذربایجان قدمش مبارک است و وظیفه ما احیا و خدمت به تاریخ اذربایجان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار