با حضور مبلغان و خدام رضوی صورت گرفت؛

اجرای مراسم زیارت بعید امام رضا(ع) در مسجد جامع شهر سومقاییت آذربایجان

مراسم زیارت بعید امام رضا(ع) با حضور مبلغان و خدام رضوی و استقبال جمع کثیری از شیعیان سومقاییت آذربایجان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۲۷۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 14 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، در ابتدای این برنامه، حاجی رئوف، قاضی و عالم شهر سومقاییت و همچنین تولیت مسجد جامع، ضمن خیر مقدم به مدعوین و به ویژه اعضای کاروان فرهنگی- تبلیغی رضوی، به ذکر حدیثی از حضرت رضا(ع) پرداخت و گفت: در منابع آمده که ایشان برای بندگانی طلب آمرزش کردند که دانش‌های اهل‌بیت(ع) را فراگيرند و به مردم بياموزند. اینجاست که اهمیت انتقال این مفاهیم مهم و اصل فرهنگ تبلیغ، نمایان می‌شود.

وی تقارن ایام میلاد حضرت رضا(ع) با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» به فایل نیک گرفته و همزمانی آن با راه‌اندازی خط پروازی باکو به مشهد را برای مردم مسلمان این کشور، فرصتی ویژه و مبارک برشمرد.

در ادامه دکتر ابراهیمی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان نیز در سخنانی پیام اصلی زندگی حضرت رضا(ع) را برای محبانش، «بازگشت به اصل توحید» خواند و با اشاره به حدیث سلسله الذهب، آن را مصداق و تکرار همین اصل برشمرد.

وی از شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی خواست تا با تفکر و تامل درباره این حدیث حضرت رضا(ع) به تحلیل شرایط و عملکرد خود و رویکردهای اجتماعی بپردازند.

گفتنی است؛ در ادامه مراسم نیز مداح و ذاکر اهل بیت جواد جمشیدی، خادم حضرت رضا (ع)، با قرائت صلوات خاصه حضرت و همچنین مداحی، حال و هوایی معنوی به این مجلس بخشید. اهدای سوغات متبرک آستان قدس رضوی، پایان‌بخش این برنامه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار