مدیرکل انتقال خون استان قم مطرح کرد

اجرای طرح سپاس در پایگاه‌های انتقال خون قم

مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: شاخص اهدای خون در قم ۳۲ در هزار نفر است که بالاتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۲۷۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸ 03 August 2016
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی نوریان ظهر امروز در حاشیه اهدای خون خبرنگاران استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز 9 مردادماه سالروز تأسیس سازمان انتقال خون است که هم‌زمانی و تقارن آن با روز خبرنگار سبب شده همه‌ساله خبرنگاران و اصحاب رسانه قم با حضور در مرکز انتقال خون همکام با دیگران به اقدام پسندیده اهدای خون اهتمام ورزند.

وی شاخص اهدای خون در قم را 32 در هزار نفر دانست و افزود: این رقم نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و نزدیک به کشورهای توسعه‌یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان قم تصریح کرد: پیشرفت‌های زیادی در عرصه خون‌گیری و پالایش خون‌های اهدایی مردم در کشور انجام‌شده است، به‌طوری‌که هم‌اکنون از خون‌های اهدایی مردم فرآورده‌های زیادی مانند پلاسما،پلاکت وغیره تولید می‌شود و جان هزاران نفر را نجات می‌دهد.

وی به اجرای طرح سپاس در پایگاه‌های انتقال خون اشاره کرد و گفت: در این طرح که مدتی از اجرای آن می‌گذرد،از اهداءکنندگانی که علاقه‌مند هستند، نمونه خون بیشتری می‌گیریم و آن را موردبررسی ژنتیکی قرار می‌دهیم و پس‌ازآن در بانک‌های خون ما گذاشته می‌شود تا در صورتی نیاز آن فرد به آن نمونه‌ها ،در هرکجای کشور باشد،برای آن‌ها ارسال شود.

نوریان خاطرنشان کرد: هرسال خبرنگاران با یک شعار به پایگاه اهدای خون می‌آیند که امسال با توجه به جنایت‌های ددمنشانه آل‌سعود در تجاوز به مردم بی‌گناه یمن، شعار امسال خبرنگاران اهدای خون باهدف حمایت از مردم مظلوم یمن بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار