ثبت 17 موقوفه جدید در استان یزد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: درسه ماهه نخست امسال 17مورد وقف جدید در استان ثبت شد.
کد خبر: ۲۶۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 17 July 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام حسین زارع زاده با بیان اهمیت و جایگاه خطیر وقف در جامعه اظهارکرد: هم اکنون دراستان 12هزار و 191 موقوفه و 40 هزار رقبه داریم که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده است .
وی بابیان اینکه تاریخی ترین موقوفات استان مربوط به سال 843 قمری است افزود: این موقوفات شامل میر علی شاه و میر خضر شاه است که 600 سال پیش منشا خیر و برکت برای جامعه بوده است.
گزارش دیگری حاکیست امام جمعه ابرکوه در دیدار مدیر کل اوقاف استان افزود: یکی از راههای مبارزه با موقوفه خواری ثبت و اخذ اسناد مالکیت موقوفات است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهارکرد: یکی دیگر از راه های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف بهره گیری از روحانیون و مبلغین است.
وی ادامه داد: اگر در احکام و مسائل وقف آگاهی بخشی نماییم ، مردم و جامعه به مبانی دینی اهمیت خواهند داد.
فرماندار ابرکوه هم گفت: احیاء موقوفات در جامعه می تواند سرمنشا خیرات و برکات زیادی در جامعه باشد.
سید نبی رسولی از زحمات و تلاش های اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه و روند رو به رشد این اداره در سال های اخیر و همچنین نقش آفرینی مثبت اوقاف در تحولات فرهنگی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
وی خواستار تجهیز کامل اداره اوقاف شهرستان اعم از تجهیزات اداری، وسیله نقلیه مناسب، ساختمان اداری و همچنین تکمیل نیروی انسانی اوقاف ابرکوه شد.
رئیس اداره اوقاف شهرستان ابرکوه گفت: بزرگترین سرمایه اوقاف اعتماد مردم به وقف است و افزایش وقف های جدید در چند سال اخیر را نتیجه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و اطلاع رسانی دانست.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار