برگزاری جشنواره «شهروندان برگزیده» در همدان

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری جشنواره «شهروندان برگزیده» توسط شورا و شهرداری همدان در اردیبهشت ماه سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۲۵۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 11 July 2016
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری جشنواره «شهروندان برگزیده» توسط شورا و شهرداری همدان در اردیبهشت ماه سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش مهر، کامران گردان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: انتخاب شهروند نمونه بر اساس شاخصه های تعریف شده انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ابتدا شاخص های شهروندی مد نظر گرفته می گیرد و سپس اولویت ها و شاخص های دیگر مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: تمامی شهروندان ساکن در شهر همدان از هر قشری به شرط دارا بودن شرایط و شاخص های در نظر گرفته شده می توانند در سه سطح محلات، مناطق و شهر همدان گروه مخاطب به شمار آیند.

گردان گفت: شناساندن و معرفی شهروندان شاخص و برجسته به جامعه شهرنشین در سطح مناطق و محلات شهری برای بهبود و گسترش سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و انسانی، ترویج و ارتقای اخلاق و فرهنگ شهروندی براساس مبانی غنی اسلامی و ملی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ایجاد انگیزه در افراد مستعد و توانمند در راستای به کار بردن خلاقیت و ابتکار، الگو سازی از طریق شناسایی، معرفی و تجلیل از نخبگان، ‌فرهیختگان و شهروندان شاخص و برجسته، تقویت هویت محلی و شهری از طریق معرفی و تکریم مفاخر شهر همدان و ایجاد روحیه مشارکت پذیری و الگوسازی در زمینه های مدیریت شهری را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد.

گردان با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورا جشنواره شهروند برگزیده اردیبهشت ماه هر سال در همدان برگزار خواهد شد، افزود: طبق مصوبه، شورای سیاستگذاری جشنواره متشکل از ۷ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به انتخاب شورای شهر، شهردار همدان، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری، مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری همدان و مسئول کمیته اجرایی جشنواره و رئیس ستاد سیاستگذاری نیز به انتخاب اعضای شورای شهر خواهند بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان یاد آور شد: ترکیب هیئت داوران جشنواره  شامل چند گروه ۵ تا ۱۰ نفره متشکل از شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و  کارشناسان حوزه های علمی، فرهنگی، ورزشی، اصناف خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار