98 شهر استان اصفهان،طرح جامع و تفصیلی دارد

تابناک: از مجموع 107 شهر استان اصفهان 98 شهر آن دارای طرح جامع و تفصیلی است و بهترین پراکنش پهنه جمعیت را در بین استانهای کشور دارد.
کد خبر: ۲۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 12 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محمود محمودزاده مدیرکل این اداره اعلام کرد: تمام شهرهای این استان از نظام برنامه ریزی شهری برخوردار است.

وی اظهار داشت: شهر اصفهان مرکز استان با یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت از لحاظ پراکندگی جمعیتی وضعیت مطلوبی نسبت به سایر شهرها و استانهای کشور دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وضعیت مسکن در استان اصفهان گفت: تا قبل از سال 85 تعداد یک میلیون و 180 هزار واحد مسکن در استان وجود داشت و از سال 89 با اجرای طرح مسکن مهر 213 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، زیر 25 هزار نفر، شهرهای جدید، روستایی و بافت فرسوده به تعداد واحدهای مسکن استان اضافه شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 88 درصد پروژه مسکن مهر در استان اصفهان تکمیل و تحویل متقاضیان شده است، تصریح کرد: پرونده مسکن مهر استان در سال جاری بسته خواهد شد.

محمودزاده ساخت بیمارستان و ساختمانهای دولتی را از دیگر وظایف این اداره کل عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون چندین مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان با 522 تخت بیمارستانی توسط این اداره کل احداث شده یا در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی نماینده دولت در مالکیت زمین در محدوده و حریم شهرها و جلوگیری از زمین خواری و تصرف زمینهای دولتی توسط افراد سودجو است، اظهار داشت: از اول انقلاب تا سال 1388 کل اراضی دولتی دارای سند در استان اصفهان 30 هزار هکتار بود که از سال 89 تاکنون این آمار به 150 هزار هکتار رسیده است.

وی همچنین از توسعه شبکه راههای استان خبر داد و گفت: 620 کیلومتر راه در سال جاری توسط این اداره کل در دست اجراست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار