نامه امیرالمومنین سرلوحه مسئولان باشد

امام جمعه موقت همدان عاجزانه از مسئولان استان درخواست کرد: نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را به دقت مطالعه کرده و آن را در روند مدیریتی خود مدنظر داشته باشند.
کد خبر: ۲۱۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 17 April 2016

امام جمعه موقت همدان عاجزانه از مسئولان استان درخواست کرد: نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را به دقت مطالعه کرده و آن را در روند مدیریتی خود مدنظر داشته باشند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله "سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی" در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، با بیان اینکه مسئولان از این نامه کامل و سازنده حکومتی غافل نشوند، تاکید کرد: حکومت ما علوی بوده و زیربنای قانون اساسی کشور قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماه‌های رجب و شعبان باید به دنبال خودسازی باشیم و آماده ورود به ماه رمضان شویم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به حقایق دین، معنویات، تکامل دین و عرفان دین برسیم ابتدا باید خودسازی کنیم که یکی از راه‌های تهذیب نفس روزه گرفتن است به طوریکه روزه گرفتن در ماه رجب معادل با فاصله یک‌ساله از آتش جهنم است.

وی با بیان اینکه جوانان با حضور در مراسم معنوی اعتکاف به دنبال داشتن سایه‌ای معنوی باشند، اضافه کرد: جوانان باید بدانند اگر به دنبال تهذیب نفس، اخلاق، عرفان و معنویات هستند از همین راهی که ائمه(ع) و در روایات آمده باید ورود یابند.

موسوی‌اصفهانی همچنین به فرارسیدن روز ارتش مصادف با 29 فروردین‌ماه اشاره و ضمن تبریک این روز اظهار کرد: از نیروهای مسلح آماده قدردانی می‌کنیم چرا که امنیت و آسایش کشور در سایه فعالیت نیروهای مسلح بوده و این نعمت بزرگی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه در سال 58 به فرمان حضرت امام(ره) همزمان با دوم اردیبهشت‌ماه و ارائه خدمات ارزنده قبل و بعد از دفاع مقدس به کشور عنوان کرد: دو طرز تفکر در کشور وجود دارد؛ عده‌ای از عدم استکبارستیزی سخن می‌گویند در حالیکه اگر استبکارستیزی نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و اگر امروز به پیشرفت‌های نظامی و اجتماعی رسیده‌ایم به علت استکبارستیزی بوده پس باید ادامه یابد.

وی با اشاره به فشارها و تهدیدهای 36 ساله آمریکا بر ایران ادامه داد: همچنین عده‌ای بر این عقیده‌اند که باید با آمریکا مذاکره کرد و امتیازاتی به آنها داد و رفاهیاتی وارد کرد اما باید گفت این طرز تفکر به معنای عقب‌نشینی گام به گام از مسئله انقلاب و میدان را به دشمن واگذار کردن و تسلیم خواسته‌های استکبار شدن است پس نباید چنین طرز تفکری حتی ذره‌ای به اذهان ورود کند.

وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ اینکه برخی ناآگانه این مساله را که فردای دنیا، فردای مذاکره است و نه موشک را مطرح کنند هیچ ایرادی بر آنها وارد نیست اما اگر آگاهانه بیان شده باشد، خیانت محسوب می‌شود.

موسوی‌اصفهانی تاکید کرد: اگر مساله موشکی ما زیر سوال برود، قدرت دفاعی خود را از دست می‌دهیم و دشمنان گرگ‌صفت بر ما مسلط می‌شوند پس برخی چطور حاضر می‌شوند چنین تحلیل‌هایی داشته باشند که موجب رنجش مقام عظمای ولایت و خوشحالی دشمن شود.

وی اظهار کرد: رهبری و امت ما این‌گونه مسائل و عقب‌نشینی را قبول ندارند بنابراین برای بصیرت و بیداری موجود در جامعه به خود می‌بالیم و عاجزانه شکرگذار هستیم که در استکبارستیزی از هیچ اقدام مشروعی خودداری نمی‌شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه بسیاری در زمان انتخابات به دنبال القای چنین طرز تفکری در مجلس شورای اسلامی و خبرگان بودند، خاطرنشان کرد: با استقامت مردم و رهنمودهای رهبری استکبارستیزی را تا آخرین قطره خون ادامه می‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار