آیین تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگر ارتش در یزد

کد خبر: ۲۱۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 13 April 2016

به گزارش تابناک یزد،فرمانده منطقه مرکزی پدافند هوایی شهید نصر اصفهان با تاکید بر ارتقای معنویت و اعتقادات در کنار افزایش توان دفاعی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، وجود معنویت را از وجوه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش‌های جهان خواند.

 امیر سرتیپ دوم "اباذر جوکار" ظهر امروز در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگر ارتش در استان یزد گفت:شاید استان یزد به دلیل نداشتن یگان و واحدی از ارتش، عموماً در این حوزه مغفول واقع شده باشد و احیاناً کانون بازنشستگان نیروهای مسلح گلایه‌هایی در این رابطه از منطقه اصفهان که استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد را تحت پوشش دارد، داشته باشد ولی با این اعتقاد که بازنشستگان آیینه تمام نمای شاغلان هستند، بر تکریم و توجه به عزیزان بازنشسته اهتمام داریم. البته این بخشی از توجه داشتن به کانون بازنشستگان و بخشی نیز به مسئولان و فرماندهان شاغلان در یگان‌ها و واحدهای مربوطه باز می‌گردد.

جوکار در ادامه به اشاره به سالروز ابلاغ فرمان امام راحل(ره) درخصوص ارتش و فلسفه نامگذاری روز 29 فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه ارتش در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل فرار برخی از فرماندهان وابسته به نظام سلطه، تخلیه شدن پادگان‌ها و غیره، شرایط مناسبی برای دفاع از انقلاب را نداشت و بلاتکلیف بود. از طرفی دشمن به دنبال جدا کردن ارتش از بدنه‌ی انقلاب برای وارد کردن ضربه به انقلاب اسلامی بود و برخی در آن دوران شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند ولی امام راحل(ره) در این شرایط با نگاه بلند و گسترده‌ای که به مسائل داشتند، اعلام کردند که ارتش باید با قوت و استقلال باقی بماند و ار انقلاب دفاع کند.به همین مناسبت نیز هر ساله در سالروز ابلاغ این فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب در روز 29 فروردین‌ماه، ارتش جمهوری اسلامی اقتدار و توان خود را به منصه ظهور می‌گذارند. البته در استان‌هایی که یگان یا واحد وجود ندارد نیز به همین مناسبت جلساتی برای قدردانی و تجلیل از فعالان این عرصه برگزار می‌شود که این نشست نیز در همین راستا برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات ارزشمند ارتش در برهه‌های مختلف انقلاب از جمله غائله‌های کردستان، گنبد و خوزستان و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد حصار امنی برای مردم، انقلاب و کشورمان باشیم باید ارتقای توان دفاعی داشته باشیم و البته در کنار آن نیز معنویت و اعتقادات خود را نیز تعالی بخشیم. خوشبختانه امروز با تشکیلاتی که در اختیار دارد در حوزه عقیدتی و دینی به نقاط قوت خوبی رسیده است به نحوی که وجود معنویت یکی از وجوه تمایز ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر ارتش‌های جهان است.

فرمانده پدافند هوایی منطقه اصفهان در پایان ابراز کرد: امروز فرزندان شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران با همان روحیه گذشته در اقصی نقاط مرزها و جبهه‌های حق علیه باطل از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار