در اولین ساعات رای گیری:

مراجع تقلید و علما رای خود را به صندوق انداختند

مراجع تقلید و آیات عظام و علما، در اولین ساعات آغاز رای گیری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، رای خود را به صندوق انداختند و از مردم خواستن پرشور در انتخابات حاضر شوند.
کد خبر: ۱۸۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 26 February 2016
به گزارش تابناک قم، در نخستین لحظات آغاز رای گیری، مراجع تقلید در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

بر پایه این گزارش مراجع تقلید و آیات عظام پس از اینکه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کردند در جمع خبرنگاران حاضر و طی سخنانی از مردم خواستن پرشور در انتخابات حاضر شوند.

مردم به افرادی انقلابی رأی دهند 

آیت الله نوری همدانی شرکت در انتخابات امروز را نشان دهنده وحدت و اتحاد کشور و سیلی محکمی به دهان استکبار دانست و گفت: همه باید در انتخابات شرکت کرده و رأی خود را به صندوق‌های انتخاباتی بیاندازند.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما با رأی دادن خود حضور خود در عرصه و عزت و قدرت خود را ثابت می‌کنیم.

وی در توصیه به مردم ایران گفت: زنان و مردان اعم از پیر و جوان باید به افرادی انقلابی و دارای سابقه انقلابی که مشکلات مردم را درک کرده باشند رأی دهند.

آیت الله نوری همدانی گفت: امیدوارم که با حضور همه مردم در انتخابات و این جوش و خروش، حماسه‌ای به وجود آید که مانند اول انقلاب باشد.

انتخابات نعمت‌ الهی برای مردم ایران

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در حاشیه شرکت در انتخابات اظهار داشت: ابتدا خدا را شاکریم که توفیق داد در انتخابات شرکت کردیم و این انتخابات از نعمت‌های الهی برای مردم ایران است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه صبح امروز به حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشرف شدم و سه دعا کردم، افزود: ابتدا از خداوند خواستم به همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند، توفیق دهد و شامل رحمت خداوند شوند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: از خداوند خواستم انتخابات به‌گونه‌ای برگزار شود که سبب خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان شود و بعد از پایان کسانی که انتخاب می‌شوند، توفیق داشته باشند آستین‌ها را بالا بزنند و بهتر از گذشته به مردم خدمت کنند.

ملت افراد صالح را برگزینند

همچنین آیت‌الله جعفر سبحانی پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت اظهار کرد: این انتخابات‌ها مسیر سرنوشت مملکت را روشن می‌کند.

وی تصریح کرد: کسانی که علاقمند هستند مملکت در مسیر پیشرفت قرار گیرد و مشکلات برطرف شود باید افراد صالح را انتخاب کنند تا در مسیر رفع مشکلات گام بردارند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بر همه دوستان و علاقمندان توصیه می‌شود که در انتخابات شرکت کنند و این انتخاب مبارک است و رای، رای ملت است و خداوند پشتیبان ملت خواهد بود.

همه در انتخابات شرکت کنند 

آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید نیز پس از انداختن رأی خود در صندوق از مردم خواست تا به نفع اسلام و مملکت خود رأی دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که زحمات تلاشگران عرصه انتخابات به هدر نرود و گفت: ان‌شاء الله نتیجه این انتخابات خوب و به نفع اسلام و مستضعفان باشد.
 
حضرت آیت الله موسوی اردبیلی تصریح کرد: مردم به نفع اسلام و مملکت خود رأی دهند و کسانی که رأی نمی‌دهند باید بدانند که این کار اشتباه است و همه باید در انتخابات شرکت داشته باشند.

حضور گسترده در انتخابات باعث اقتدار نظام می‌شود

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی نیز پس از انداختن رأی خود اظهار کرد: همت مردم را که در این انتخابات شرکت می‌کنند ارج می‌نهیم و این انتخابات برای ملت علاوه بر حقی که دارند یک تکلیف است و به شکوه و اقتدار نظام می‌افزاید.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام به حضور پرشور مردم در صحنه است، تأکید کرد:‌ مردم مومن و انقلابی با حضور در همه صحنه‌ها موجب شکوه نظام می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مردم ایران با حضور چشمگیر در همه صحنه‌ها، دنیا را متحیر کرده و این حضور نشان دهنده ایمان مردم به اسلام و انقلاب و رهبری است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به تقویت اقتدار نظام در صحنه بین‌الملل تصریح کرد که روز به روز ابعاد جدیدی از نظام اسلامی برای مردم دنیا روشن می‌شود.

وی عدالت و وحدت امت اسلامی را از مهم‌ترین اهداف نظام اسلامی دانست و افزود: نظام اسلامی توانسته همه تهدیدها و دشمنی‌ها و توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم را خنثی کند و این مرهون حضور و وحدت مردم و عشق به نظام است که روز به روز بیشتر می‌‌شود.

امروز روز تشکر از ملت است 

آیت الله محمد علی علوی گرگانی پس از انداختن رأی خود به صندوق انتخابات امروز را فرصتی مغتنم برای تشکر و سپاسگزاری از مردم برای حضور پر شور پای صندوق‌های رأی دانست.
 
وی تصریح کرد: حقیقت این است که ملت شریف ایران چنین اوقاتی آماده خدمت و گوش شنوا برای بیانات مقام معظم رهبری و دیگران دارند و لازم است بر ما که قدر این ملت را بدانیم چون باعث آبروی اسلام و مسلمین هستند.
 
آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: ملت ما باید به دنیا برسانند و بفهمانند که ما در همه شرایط مطیع بزرگان و مسؤولان دین مان هستیم.
 
وی اظهار داشت: الان موقعیت این است که نهایت سپاسگزاری را از ملت داشته باشیم و امیدوارم که امام زمان(عج) نهایت کمک را به ما و مردم داشته باشد.

نمایندگان مشکلات را فراموش نکنند

همچنین آیت الله ابراهیم امینی پس از شرکت در انتخابات گفت: از مردم ایران می‌خواهیم همانند دوره‌های گذشته به صورت گسترده در انتخابات شرکت و با بصیرت و شناخت به افراد اصلح رأی دهند.

وی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که رأی سفید ندهند، اظهار داشت: ملت ایران با حضور خود به جهانیان اثبات می‌کند که بعد از سال‌ها به نظام اسلامی وفادار هستند و قدرت خود را در عمل نشان می‌دهند.

این استاد حوزه علمیه قم با توصیه به مسئولان و نمایندگان آینده مجلس گفت: به نمایندگان و مسئولان توصیه می‌کنم مردم ایران و مشکلات آن‌ها را فراموش نکنند.

وی افزود: مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری دارند و امیدواریم که نمایندگان با جدیت برای حل مشکلات تلاش کنند تا مردم از آن‌ها راضی شوند و ما باید قدردان حضور مردم باشیم.

رأی مردم امانت است

آیت الله محمد علی گرامی نیز پس از شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان با اشاره به اینکه انسان زندگی اجتماعی دارد، گفت: لازمه زندگی اجتماعی دخالت در مسائل مختلف جامعه است و مهمترین مسائل اجتماعی مربوط به مسائل مدیریت جامعه است که دخالت در قانون‌گذاری و انتخاب رهبری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بهترین مسیر برای دخالت در این امور مهم برگزاری انتخابات صحیح و ارزشمند است، اظهار داشت: آرای مردم در انتخابات تعیین کننده است و امانتی است که مدیران و مجریان باید از آن پاسداری کنند.

این استاد برجسته حوزه تأکید کرد: همه باید در انتخابات حضور داشته باشند و وظیفه خود را در این مسئله مهم انجام دهند چرا که سهل‌انگاری موجب خسارت سنگینی خواهد بود.

مجلس خبرگان مقدس‌ترین نهاد 

آیت‌الله یزدی پس از شرکت در انتخابات با اشاره به اینکه امروز روز ماندگار و ایام‌الله است، اظهارداشت: امروز به این دلیل ایام‌الله است که مردم ایران آمده‌اند تا نظام را یاری کنند و برای همه روشن است که حضور در انتخابات صحه گذاشتن بر نظام حاکم بر کشور است که نظامی الهی، اسلامی و مبتنی بر ولایت فقیه است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به این دلیل امروز ایام‌الله است که به کمک دین خدا می‌آید، افزود: مسئله همراهی انتخابات مجلس شورای اسلامی با خبرگان رهبری یکی از خدمات و کارهای مهمی است که در دوره قبل مقرر شد به صورت همزمان امسال برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه شاید کمتر کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران انتخابات داشته باشد، تصریح کرد: این همزمانی برای صرفه‌جویی در نیروی انسانی و هزینه‌های مردم است.

آیت‌الله یزدی گفت: مردم آگاهند مجلس خبرگان در طول قدرت رهبری قرار دارد و مقدس‌ترین نهادی است که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و و ظایف مشخصی دارد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: افرادی که در انتخابات مجلس خبرگان شرکت می‌کنند، توجه داشته باشند به کسانی رای بدهند که با وظایف مربوط به خبرگان آشنا هستند، حساس‌ترین کار مجلس خبرگان در درجه اول تعیین رهبری و نظارت بر بقای اوصاف شرایط رهبری است.

وی در رابطه با مجلس شورای اسلامی هم گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید نمایندگانی انتخاب شوند که به تعبیر مقام معظم رهبری دغدغه زندگی مردم را داشته باشند، به فکر منافع شخصی و صرفاً حوزه انتخابیه خود نباشند.

نمایندگان امانت ملت را حفظ کنند

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پس از انداختن رای خود به صندوق اظهار کرد: پیام ما تشکر از استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و جمهوری اسلامی طلبی مردم است.

وی با بیان اینکه ملت پیرو امام، رهبری و تابع قرآن و عترت هستند تصریح کرد: ملت با این انتخابات دست رد بر بیگانگان شرقی و غربی می‌زند.

این مرجع تقلید گفت: امیدواریم این انتخابات برای همگان مبارک باشد؛ نمایندگان باید امانت را حفظ کرده و نظام را به اهداف اصلی خود برساند تا دشمن بیگانه در دستیابی به اهداف خود ناامید شود کشور با همدلی و همزبانی به نتایج مطلوب برسد.

دعای آیت الله صافی برای اعتلا و عزت نظام اسلامی 

آیت الله صافی گلپایگانی پس از انداختن آراء در صندوق، سخنانی را ایراد و برای سربلندی و اعتلای نظام اسلامی دعا کرد. 

مشروح سخنان کوتاه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم. از خداوند متعال مسألت دارم که این مملکت و مردم شریف آن را در پناه عنایات خاصّه حضرت ولیّ‌عصر امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف از جمیع خطرات و نقشه‌های شوم دشمنان، مصون و محفوظ بدارد، و به همه توفیق عنایت فرماید که رضای خاطر شریف آن حضرت را در کارها و برنامه‌ها به دست آوریم. مقصد اصلی ما همین است که آن وجود مقدّس از ما راضی و خشنود باشند.

خداوند متعال بر عزّت این مردم خوب و مملکت ما، با عمل‌کردن به احکام و دستورات شرع مقدّس اسلام بیفزاید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار