بیست و دومین کنفرانس هسته‌ای ایران در یزد

بیست و دومین کنفرانس هسته‌ای ایران به مدت دو روز با حضور جمعی از متخصصان هسته‌ای کشور در دانشگاه یزد آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۸۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 25 February 2016

به گزارش تابناک یزد،بیست و دومین کنفرانس هسته‌ای ایران از  به مدت دو روز با حضور جمعی از متخصصان هسته‌ای کشور در دانشگاه یزد آغاز به کار کرد.

 

محمد اسلامی کلانتری، دبیر این کنفرانس و عضو هیات علمی گروه هسته‌ای دانشکده فیزیک دانشگاه یزد در این کنفرانس گفت: این کنفرانس هرساله در یکی از مراکز دانشگاهی یا مراکزی که مرتبط با انرژی هسته‌ای هستند، برگزار می‌شود و بیست و دومین دوره آن امسال در دانشگاه یزد در حال برگزاری است.

 

وی هدف اصلی این کنفرانس را ارتباط دانشجویان و متخصصان مرتبط با علوم و فناوری هسته‌ای و تبادل نظرات و تجربیات در این زمینه عنوان کرد.

 

دبیر بیست و دومین کنفرانس هسته‌ای ایران با اشاره به محورهای این کنفرانس که طی دو روز در دانشگاه یزد برگزار می‌شود، گفت: مقالات در محورهای آشکارسازی و دزیمتری، پرتو پزشکی، پلاسما و همجوشی هسته‌ای، راکتورهای هسته‌ای، شتاب‌دهنده‌ها، فیزیک هسته‌ای، کاربرد پرتوها و مواد و سوخت هسته‌ای در قالب پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد.

 

اسلامی اضافه کرد: ۳۷۵ مقاله به کنفرانس ارسال شد که پس از انجام داوری‌های علمی، ۲۵۰ مقاله پذیرفته شد که ۴۴ مقاله به صورت شفاهی و ۲۰۶ مقاله به صورت پوستر در این کنفرانس ارائه خواهد شد. 

 

وی از جمله برنامه‌های این کنفرانس را تقدیر از پیشکسوتان برجسته هسته‌ای کشور ذکر کرد.

 

دبیر بیست و دومین کنفرانس هسته‌ای ایران برگزاری کارگاه آموزشی آشکارسازی تابش‌های هسته‌ای ویژه دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکترا را از برنامه‌های جانبی این کنفرانس عنوان و تصریح کرد: این کارگاه با استقبال خوب دانشجویان مواجه شد.

دانشجو

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار