اجرای سومین کارگاه آموزشی اوتیسم

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: اجرای برنامه‌ آگاه‌سازی و حساس‌سازی عمومی نسبت به اختلالات طیف اوتیسم، از اواخر بهار و همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 05 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حمیدرضا پوریوسف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: اجرای برنامه‌ آگاه‌سازی و حساس‌سازی عمومی نسبت به اختلالات طیف اوتیسم، از اواخر بهار و همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی آغاز می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: سومین و آخرین کارگاه آموزشی اجرای این برنامه، در دست برنامه‌ریزی قرار دارد و تا پایان اردیبهشت برگزار می‌شود.

پوریوسف افزود: در 2 کارگاه گذشته و نیز کارگاه امسال، کارشناسان، مدیران و مسئولان فنی مراکز غیر دولتی توانبخشی اختلالات طیف اوتیسم از سراسر کشور، آموزش‌های لازم در زمینه‌ شناسایی، تکنیک‌های مداخله‌ای، فنون توانبخشی و راه‌های درمان ناهنجاری‌های رفتاری این گونه بیماران را فرامی‌گیرند.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ آگاه‌سازی و حساس‌سازی عمومی اختلالات طیف اوتیسم، تمام خانواده‌ها جامعه‌ هدف برنامه محسوب می‌شوند عنوان کرد: در این برنامه بروشورهایی حاوی اطلاعات اولیه درباره‌ اختلالات طیف اوتیسم، برخی علائم مشهود و کلی کودکانی که به این اختلالات مبتلا هستند و سرفصل‌های مداخله‌‌ای‌ در جهت بهبود آنها در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

پوریوسف افزود: والدین می‌توانند با خواندن این بروشورها و مشاهده‌ رفتار کودکان‌شان، متوجه شوند که فرزندان آن‌ها ممکن است دچار مشکلاتی در این زمینه باشند یا اینکه به کلی از این علائم و مسائل، مبرا هستند.

وی خاطرنشان کرد: والدین در صورت مشاهده‌ این علائم و یا شک کردن به اینکه کودک ممکن است مبتلا باشد یا خیر، به مراکز توانبخشی روزانه‌ تحت نظارت بهزیستی مراجعه و در آن‌جا کارشناسان آموزش دیده، کودک را با روش‌های علمی مورد آزمایش و تست قرار می‌دهند تا به تشخیص قطعی وجود یا عدم وجود این اختلالات در کودک برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار