دهه فجر مبارک: در شعب هلال احمر استان، ایستگاه های سلامت برپا می شود

21 پایگاه امداد هلال احمر در استان، کاروان های نیکوکاری به روستاهای محروم می فرستند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان: پیگیر اضافه کردن 4 پایگاه امداد و نجات برای مناطق کوهستانی هستیم/ یک هزار و 174 تیم عملیاتی به 932 حادثه اعزام می شوند/ میانگین زمان حضور تیم عملیاتی ما 10 دقیقه و 27 ثانیه و میانگین زمان رهاسازی 1 ساعت و 8 دقیقه است / برای ساخت آشیانه بالگرد امداد و نجات 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است/ اعضای جمعیت جوانان هلال احمر استان 2هزار و 308 نفر و کل اعضای داوطلب 2هزار و 298 نفر هستند
کد خبر: ۱۷۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 30 January 2016

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه در حال حاضر 21 پایگاه امداد و نجات در استان فعال می باشد گفت: تعداد پایگاه‌های مصوب شده استان 29 پایگاه است که از این تعداد 20 پایگاه جاده ای هستند.

به گزارش تابناک ، دکتر جواد خامسان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در طی 2 سال گذشته 4 پایگاه به مجموعه پایگاه‌های هلال احمر استان، افزوده شده اظهار کرد: هلال احمر استان پیگیر اضافه کردن 4 پایگاه امداد و نجات دیگر برای مناطق کوهستانی است.

وی با بیان اینکه دوره‌های بسیاری در طی 2 سال برگزار شده است و اکنون بیش از 600 نفر امدادگر درجه دار در استان وجود دارد عنوان کرد: حدود 4 هزار و 275 دوره فراگیر و یکصد و 20 دوره مهارت‌های داوطلبی با حضور 2 هزار و 905 نفر برگزار شده است که 2هزار و 231 نفر آموزش تخصصی دیده اند و 233 دوره آموزش عمومی بر مبنای نیاز محلی با حضور 8هزار و 469 نفر برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 174 تیم عملیاتی به 932 حادثه در قالب 3 هزار و 639 امدادگر اعزام شده است، اظهارداشت: میانگین زمان حضور تیم عملیاتی 10 دقیقه و 27 ثانیه بوده است و میانگین زمان رهاسازی 1 ساعت و 8 دقیقه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود هلال احمر استان به دنبال گرفتن بودجه برای پایگاه امداد و نجات مرکز استان است و برای ساخت آشیانه این مرکز حدود 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

خامسان با اشاره به اینکه از زمان تاسیس استان و مطرح شدن این پایگاه طی 10 سال گذشته این پایگاه پیشرفت چندانی نداشته است، گفت:ساخت این پایگاه یکی از نیاز های استان بوده اما درهلال احمر ساخت این پایگاه در اولویت دوم قرار دارد چرا که مشکلات و کمبود های مهمتری در هلال احمر استان وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه: کلینیک معاونت درمان وظیفه‌ی درمان اضطراری را بر عهده دارد و تیم‌های آن به صورت مرتب در حال آموزش هستند گفت: مرکز توانبخشی در استان وجود دارد و در حال حاضر گفتار درمانی در این مرکز راه اندازی شده است و یک مکان فیزیوتراپی جدید نیز راه اندازی شده است.

به گفته وی در حوزه داوطلبان ماموریت خاصی وجود ندارد و یکی از اهداف موجود توسعه انسان دوستی است و سعی می شود تا بذر نیکوکاری در دل کودکان کاشته شود و تاکنون 406 پرونده در زمینه درمان در این حوزه تشکیل شده و 3هزار و 317 نفر در 115 دوره فراگیر، آموزش دیده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به تعداد اعضای جمعیت جوانان و داوطلبان استان گفت: تعداد اعضای جمعیت جوانان هلال احمر استان که در سامانه ثبت نام کرده اند حدود 2هزار و 308 نفر است و کل اعضای داوطلب 2هزار و 298 نفر هستند.

خامسان به مجتمع‌های دانش آموزی ایجاد شده توسط هلال احمر اشاره کرد و افزود: این مجتمع‌ها با اهداف مختلفی تشکیل شده اند و متولی این کار آموزش و پرورش بوده است و در کل کشور فقط 5 استان دارای این مجتمع‌ها هستند و در این استان 4 مجتمع دانش آموزی وجود دارد.

وی در ادامه به برنامه های دهه فجر در جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و افزود : برنامه‌های مختلفی به مناسبت دهه فجر برگزار خواهد شد و یک دوره 2روزه کویرنوردی با حضور 120 نفر در 20 و 21 بهمن برگزار خواهد شد و 14 کاروان به مناطق محروم اعزام خواهند شد و ایستگاه سلامت در کلیه شعب برپا خواهد شد و هر شعبه یک کاروان نیکوکاری به روستاهای محروم اعزام خواهند کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار