۲۵هزار راس دام تست توبرکولین دادند

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت:در استان همدان به‌منظور مقابله با سل گاوی تعداد ۲۵هزار و ۲۳۱رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفت.
کد خبر: ۱۶۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 23 January 2016


مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت:در استان همدان به‌منظور مقابله با سل گاوی تعداد ۲۵هزار و ۲۳۱رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفت.

به گزارش تسنیم،محمود رضا رسولی  اظهار داشت: این اداره کل وظیفه دارد تا انواع مختلف دامی را که توسط بخش صنعتی و سنتی پرورش داده می‌شود را تحت پوشش بهداشتی قرار دهد و بر این اساس در 9 ماهه امسال 6 میلیون و 13 هزار و 228 نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و مشترک از جمله؛شاربن، تیلریوز، تب برفکی، آبله، تب مالت و آنتروتوکسمی انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی همدان از خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز خبر داد و گفت: در این راستا حدود 11هزار و 217رأس خونگیری از گاو و گوساله انجام گرفت که تا کنون هیچ رأکتور آلوده‌ای تشخیص داده نشده است.

رسولی افزود: همچنین در راستای مقابله با سل گاوی تعداد 25هزار و 231رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی همدان از واکسیناسیون هاری در سگ‌های گله و صاحب دار به تعداد 9هزار و 253 قلاده در سال 94 در همدان خبر داد و گفت: هاری در حیوان بیمار به 2 شکل خاموش و خشمگین شیوع و در نهایت به مرگ حیوان منجر می‌شود و دارندگان حیواناتی مانند سگ و گربه باید سالیانه واکسن ضدهاری تزریق کنند.

وی با اشاره به نظارت و کنترل بهداشتی فرآوردههای خام دامی در 3 مقطع تولید، توزیع و عرضه، بیان کرد: در کشتارگاه‌ها بازرسان بهداشتی و شرعی مستقر هستند و لاشه‌ها را مورد بازرسی قرار می‌‌دهند که در 9 ماهه نخست امسال 199 هزار و 244 لاشه گاو، گوساله، گوسفند و بز با معادل وزنی 7988 تن مورد بازدید قرار گرفت.

رسولی افزود: 79هزار و 707 کیلوگرم در حدود 68 تن از لاشه‌های بازدید شده در کشتارگاه‌های دام ضبط و معدوم شده است که یک درصد میزان ضبطی بوده است و اگر مورد بازرسی قرار نمی‌گرفت این مواد به چرخه غذایی مردم وارد می شد و مشکلات و بیماری‌های بسیاری را برای مردم به وجود می آورد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار