به دلیل کاهش متوسط سرعت رانندگی در جاده ها

تلفات سوانح جاده ای استان اردبیل 75 درصد کاهش یافت

کاهش متوسط سرعت رانندگی در جاده های استان اردبیل به 70 کیلومتر در ساعت و نزدیک کردن آمار سرعت رانندگان به سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل موفقیت پلیس راه استان اردبیل در کاهش تلفات جاده ای در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال بوده است.
کد خبر: ۱۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 26 March 2015

تلفات سوانح جاده ای در استان اردبیل در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 75 درصد کاهش یافته است.

به گزارش تابناک اردبیل، سردار موسی امیری جانشین فرمانده پلیس راهور کشور در گفتگو با واحد مرکزی خبر اردبیل با اعلام این مطلب گفت: کاهش متوسط سرعت رانندگی در جاده های استان اردبیل به 70 کیلومتر در ساعت و نزدیک کردن آمار سرعت رانندگان به سرعت مطمئنه از مهمترین عوامل موفقیت پلیس راه استان اردبیل در کاهش تلفات جاده ای در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال بوده است.

وی با بیان اینکه پلیس راه استان اردبیل از همه ابزارهای کنترل سرعت چه دوربین های ثابت جاده ای و چه دوربین های سیار لیزری برای کنترل سرعت رانندگان در جاده های این استان استفاده کرده است اظهار امیدواری کرد موفقیت پلیس راه استان اردبیل در کاهش متوسط سرعت رانندگی در جاده های استان باید مورد توجه سایر استانها نیز قرار بگیرد.

جانشین فرمانده پلیس راهور کشور با بیان اینکه سرعت غیر مجاز عامل بیش از 28 درصد از تصادفات جاده ای کل کشور در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال بوده و بالاترین عامل وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است تاکید کرد: موفقیت استان اردبیل در کاهش 75 درصدی تلفات سوانح جاده ای به خاطر کنترل سرعت بدست آمده است.

سردار امیری با بیان اینکه عادت به رانندگی با سرعت مطمئنه و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ عمومی می تواند تحول بزرگی در کاهش تلفات جاده ای کشور به همراه داشته باشد تصریح کرد: سرعت مطمئنه سرعتی کمتر از میزان سرعت مجاز درج شده بر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی است تا راننده با توجه به شرایط جاده ، وضعیت خودرو ، آب و هوا و شرایط جسمی و ورحی خود سرعت مناسب را کمتر از میزان درج شده بر روی تابلو انتخاب کند.

وی ادامه داد: راننده به اقتضای شرایط باید سرعتی را برای رانندگی انتخاب کند که قادر باشد در شرایط خطر و بحرانی وقت ، فرصت و دقت کافی را برای کنترل خودرو داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار