كنكوری برای مجتهدها

کد خبر: ۱۵۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 31 December 2015

«روزنامه شرق» در گزارشی با عنوان «كنكور مجتهدها» می نویسد:« دومین آزمون کتبی داوطلبان خبرگان قرار است ١٥ دی ماه برگزار شود.

این خبر را نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده و گفته این آزمون شامل اعضای فعلی خبرگان نمی‌شود. ابراهیمیان همچنین به «شرق» گفته است «اگر بنا باشد کسی در آزمون شرکت نکند، شورای نگهبان به فرد مزبور اطلاع می‌دهد، اما علی‌القاعده همه کسانی که در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند، باید در آزمون هم شرکت کنند».

آزمون ١٥ دی ماه، دومین آزمونی است که داوطلبان خبرگان باید در آن شرکت کنند. آزمون اول در تاریخ ١٥ شهریور ماه سال جاری برگزار شده بود. همچنین بعد از آزمون ١٥ دی، به گفته ابراهیمیان، داوطلبانی که قبول شده‌‌اند، باید در یک آزمون شفاهی یا یک مصاحبه شفاهی شرکت کنند. ابراهیمیان به «ایرنا» هم گفته است آنهایی که در آزمون ١٥ شهریور شرکت نکرده‌‌اند و تحصیلات حوزوی دارند، باید در این آزمون شرکت کنند.

به گفته ابراهیمیان کسانی که دروس حوزوی نخوانده‌‌اند، شرایط و صلاحیت علمی را نداشته و نمی‌توانند در این آزمون حاضر شوند. در خبرگان دوره پنجم ٨٠١ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

تعدادی که نسبت به دوره قبل افزایش ٦٢ درصدی را نشان می‌دهد. افزایشی که به ذائقه برخی از فقها مثل احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و محمد یزدی از فقهای این شورا و رئیس فعلی خبرگان خوش نیامد.

به گفته آیت‌الله جنتی برخی از این کاندیداهای خبرگان رهبری «اگر یک عبارت عربی به دستشان بدهید، نمی‌توانند آن را درست بخوانند. بنابراین چرا در انتخابات ثبت‌نام و برای ما زحمت درست می‌کنند؟» آیت‌الله یزدی هم با ابراز نگرانی از افزایش ثبت‌نام‌ها گفته بود ٨٠٠ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند که به نظر می‌رسد اهداف دیگری پشت پرده این نام‌نویسی‌هاست، بنابراین باید مراقب بود.

بااین‌حال اکثر عوامل وزارت کشور از وزیر کشور تا سخنگو و معاون سیاسی او تعداد زیاد ثبت‌نامی را مثبت ارزیابی کرده و گفته بود «اصل و نص شرکت در انتخابات کار خوبی است، اگر کسی احساس می‌کند اشخاص شرکت‌کننده در انتخابات پشت‌‌پرده‌ای دارند، باید آن را به دستگاه‌های مربوطه مانند وزارت اطلاعات ارجاع دهد».

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار