آغاز به کار بيست‌ و‌‌ دومين همايش ملي بلورشناسي و کاني‌شناسي ايران در شيراز

بیست‌ و ‌‌دومین همایش بلورشناسی و کانی‌شناسی ایران با گرایش کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱ 28 January 2015
عضو هیات علمی بخش علوم زمین دانشگاه شیراز و دبیر علمی همایش گفت : این همایش با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی و رشد صنعت در حوزه گوهرسنگ‌ها با حضور بیش از 200 نفر از استادان برجسته کشور و نیز محققان و دانشجویان سراسر کشور از امروز به مدت 2 روز در دانشگاه شیراز برگزار می‌‌شود.
بیژن اعتمادی با اشاره به این که رشد و ویژگی‌های فیزیک و شیمیایی بلورها ، روش‌های نوین پراش پرتو x و نوترونی از جمله محورهای همایش هستند افزود : شناخت ساختارهای بلوری و روش‌های تعیین ساختاری بلوری ، کانی‌شناسی ، ساختار و کاربرد کانی‌ها، ابررسانه‌ها ، بلورهای مایع و نانو بلورها ، کانی‌شناسی پزشکی ، گوهرشناسی ، زمین‌شناسی و زمین‌شیمی گوهرها ، ارزیابی ، بهسازی و ساخت گوهرها و کارآفرینی و تجارت گوهرها از دیگر محورهای همایش است.
وی گفت : این همایش با تکیه بر مباحث اقتصاد مقاومتی ، توسعه پایدار و کارآفرینی برنامه‌ریزی شده و بیش از 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که از 172 مقاله پذیرفته شده 90 مقاله به صورت سخنرانی و با قیمانده به شیوه پوستر ارائه می‌شود.
عضو هیات علمی بخش علوم زمین دانشگاه شیراز به رشد کمی مقالات نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت : امسال حضور دانشجویان چشمگیرتر بود به گونه‌ای که سه چهارم مقالات توسط دانشجویان ارائه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار