تخلفات دستگاه ها به موقع گزارش شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از مسوولان حقوقی دستگاه های اجرایی استان خواست با هماهنگی مدیران، تخلفات را به موقع به مراجع قضایی ذی صلاح گزارش دهند.
کد خبر: ۱۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵ 15 March 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی در جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی استان اردبیل افزود: تخلفاتی مانند اختلاس، ارتشاء و تعدی به حقوق دولت باید به موقع توسط مدیران به مقامات قضایی ذی صلاح گزارش شود و مسوولان حقوقی باید در این زمینه مدیران را توجیه کنند.

وی بیان کرد: برخی مسایل به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع به مقامات رخ می دهد و نمونه های آن را طی سال جاری در استان مشاهده کردیم که به دلیل تاخیر درگزارش، تبدیل به جوسازی و خوراک رسانه های معاند شد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: در زمینه مباحث حقوقی نباید سهل انگاری شود چراکه بی توجهی به مبانی حقوقی باعث از بین رفتن پله پله حساسیت ها می شود؛ دستگاه ها باید به جایگاه مسوولان حقوقی توجه کنند و از طرف دیگر مشاوره حقوقی به مدیران نیز باید درست انجام شود.

او اضافه کرد: به عنوان فجایع زیست محیطی، دست اندازی به اراضی ملی و منابع آبی به دلیل عدم پیگیری مستمر بهره برداری های غیرمجاز در مواردی موجب بیشتر شدن میزان تخریب شده و اگر اطلاع رسانی در زمان مناسب صورت می گرفت دستگاه قضا مجبور به استفاده از قوه قهریه نمی شد.

عتباتی اظهار کرد: مدیران باید از نمایندگان حقوقی دستگاه ها به عنوان قلب تپنده مجموعه ها استفاده کنند و نظارت ها به صورت دقیق صورت گیرد؛ شعبه قضایی دادستانی تشکیل شده که به پرونده های مهم و حساس ورود می کند و دستگاه ها می توانند موارد را برای رسیدگی ویژه به طور مستقیم درمیان بگذارند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار