کشت زعفران در بیله سوار ترویج می شود

فرماندار بیله سوار مغان با اشاره به اینکه این شهرستان اقلیم مناسبی برای تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد گفت: شرایط آب و هوایی و خاک مناسب این شهرستان برای کشت زعفران مناسب است و این شهرستان استعداد توسعه کشت این محصول را دارد.
کد خبر: ۱۳۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 30 November 2015
آرام حلیم روز دوشنبه در بازدید از مزارع کشت زعفران در بیله سوار توسعه کشت گلخانه ای را حرکتی پیشران در کشاورزی منطقه دانست و افزود: این اقدام می تواند یکی از راهکارهای موثر در افزایش اشتغال بویژه در بین فارغ التحصیلان کشاورزی ساکن در شهرستان بوده و باید به صورت جدی زیربنای فعالیت ها و برنامه ریزی ها قرار بگیرد.
وی گفت: استفاده از روش های سنتی در کشاورزی بزرگ ترین آسیب و آفت در بهبود وضعیت کشاورزی است و تغییر نگرش به سمت علمی شدن دیدگاههای جامعه کشاورزی تحول قابل توجهی در بهبود وضعیت کشاورزی ایجاد می کند.
او اظهار کرد: ترویج فرهنگ استفاده از روش های علمی در کشاورزی و مدیریت مصرف آب باعث افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی خواهد شد و درکنار آن وجود نیروی انسانی ماهر و تلاشگر یکی دیگر از مولفه های تاثیرگذار برای بالا بردن تولید در کشاورزی است.
حلیم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی باعث بهبود اقتصاد کشور و قطع وابستگی های خارجی می شود و مسوولان با حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر خودکفایی خانواده ها باعث افزایش تولیدات داخلی می شوند.
او همچنین با اشاره به حمایت های دولت و نهادهای مسوول در توسعه علمی کشاورزی در شهرستان گفت: همه برای علمی سازی کشاورزی که محوری ترین نقش در توسعه اقتصادی و عدم وابستگی را دارد باید همکاری داشته باشیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، ربعلی جهانی مدیر جهاد کشاورزی بیله سوار نیز در این بازدید با اشاره به اینکه استقبال کشاورزان منطقه از کشت زعفران بیشتر شده گفت: تولید زعفران در این شهرستان نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
او افزود: با حمایت از کشاورزان فعال در این بخش و ارائه آموزش های لازم به تولید محصول بهتر و توسعه کشت زعفران در این شهرستان کمک می شود.
جهانی اظهار کرد: بهترین زمان کاشت پیاز زعفران اواخر تابستان و در شهریور و مناسب ترین زمان برداشت محصول نیمه دوم آبان ماه بوده و هر پیاز زعفران در شرایط آب و هوایی بیله سوار قادر به هفت سال گل دهی است.
وی بیان کرد: این محصول علاوه بر اینکه آب کمتری مصرف می کند دارای سود اقتصادی بسیار بالایی است و در مواقع بحران کم آبی می تواند به عنوان یک کشت جایگزین برای محصولات پرمصرف آب ، معرفی و توسعه داده شود.
شهرستان بیله سوار مغان در شمال راردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار