پایان واکسیناسیون تب برفکی در دام‌های سنگین

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از 140 هزار رأس از گاو و گوساله خراسان رضوی زیرپوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴ 24 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، محسن عابدزاده اظهار کرد: مرحله دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در دام‌های سنگین که از اواسط مهرماه امسال در استان آغاز شده که مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تا این لحظه بیش از 140 هزار رأس از گاو و گوساله خراسان رضوی زیرپوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفته است.

عابدزاده اظهار داشت: بعد از همه‌گیری تب برفکی پائیز و زمستان سال قبل و با تمهیدات بهداشتی و کنترلی در نظر گرفته شده، این بیماری در استان خراسان رضوی تحت کنترل بوده و مورد جدیدی مشاهده نشده است.

وی گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیردار دام‌های اهلی و وحشی بوده و همواره جمعیت دام‌های اهلی را تهدید می‌کند و یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری موثر این بیماری واکسیناسیون به موقع دام‌ها است.

عابدزاده یادآور شد: انجام این طرح با 2 واکسن تب برفکی تولید داخل و وارداتی به صورت رایگان انجام می‌گیرد که در صورت تأمین کامل واکسن طی آن جمعیت دام سنگین حدود 300 هزار رأسی استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند و البته دامدارانی که تمایل به استفاده از واکسن وارداتی دارند باید بهای واکسن را پرداخت کنند، ولی عملیات واکسیناسیون رایگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار