انتقال پایانه مسافری اردبیل به محور خلخال

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: پایانه مسافربری اردبیل از محل فعلی به خارج از شهر و مسیر ارتباطی خلخال انتقال می‌یابد.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 19 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی صبح امروز در همایش آموزش موتورسواران و رانندگان وانت‌بار در اردبیل اظهار کرد: با توجه به گلایه‌های مردمی و مزاحمت‌هایی که پایانه مسافربری فعلی در داخل شهر برای آسایش و رفاه مردم ایجاد کرده است با تعیین زمینی قصد داریم از سال آینده عملیات احداث پایانه مسافربری اردبیل را در محور اردبیل ـ خلخال احداث کرده و پایانه فعلی را به آن مکان منتقل کنیم.

وی افزود: پایانه فعلی در زمانی احداث شده بود که شهر اردبیل تا آن محل توسعه‌یافتگی نداشت ولی با گسترش مساحت شهر و ابعاد ترددی راحت مردم تصمیم گرفته شده تا پایانه مسافربری به خارج از شهر منتقل شده تا زمینه ارائه خدمات بهتر و بیشتر برای اهالی اردبیل از این طریق فراهم آید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل یادآور شد: این انتقال به کاهش آلودگی‌ها، تنش‌های محیط زیست، راحتی حضور مردم در ترمینال و همچنین ارائه خدمات مطلوب‌تر شرکت‌های مسافربری کمک کرده و فضایی را فراهم می‌آورد تا بیش از هر زمان دیگر خدمات مناسب‌تر به هموطنانمان ارائه شود.

رحمتی در مورد فعال بودن 52 دستگاه دوربین نظارت تصویری و ترددشمار آنلاین در محورهای مواصلاتی بیان کرد: این دستگاه‌ها قادر هستند میزان تردد خودروهای سنگین و سبک را به همراه سبقت غیرمجاز و فاصله طولی اندازه‌گیری کرده و زمینه ثبت تخلفات را به شکل دقیق و صحیح فراهم آورند.

این مسئول با بیان اینکه در محور اردبیل ـ نمین و آستار باسکول دیجیتالی نصب شده که بار اضافی خودروها را به صورت آنلاین ثبت و ضبط می‌کند، گفت: در سنسورهای تعبیه شده در مسیر حرکتی خودروهای سنگین با بار اضافی از طریق این سیستم هشدارهایی به پلیس داده می‌شود تا بار اضافی خودروها را ثبت کنند تا زمینه ثبت تخلفات و اعمال جرایم به راحتی به پلیس فراهم آید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل ادامه داد: این امر در عین حرکت خودرو در مسیر اردبیل ـ نمین ـ آستارا انجام شده و بار اضافی با تناژ تعیین شده و ارائه گزارش به پلیس برای ثبت تخلفات انجام می‌شود.

رحمتی با اشاره به اولویت برنامه‌های حمل و نقل استان در حوزه احداث پاسگاه‌های پلیس راه تصریح کرد: قرار است بعد از تونل 11 در محور اردبیل ـ سرچم با تعیین مکانی پاسگاه سرچم احداث شود که کمیته مکان‌یابی کارهای خود را انجام داده و با تامین اعتبار به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

وی افزود: پاسگاه بعدی نیز در محور گرمی ـ بیله‌سوار احداث خواهد شد که امیدواریم با اجرایی شدن این پروژه‌ها پلیس راه به راحتی بتواند با استقرار دوربین‌های نظارتی، پلاک‌خوان و ثبت سرعت از تخلفات جلوگیری کرده و زمینه ایمن‌سازی بیشتر ترددها را فراهم آورد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل در مورد نصب دوربین‌های جدید پلاک‌خوان با تامین اعتبار ملی و به صورت متمرکز از طریق وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: استان اردبیل در سال آینده در اولویت نصب 14 دوربین پلاک‌خوان قرار دارد که امیدواریم با نصب این دوربین‌ها در جاده‌های مواصلاتی استان کاهش تصادفات و تلفات رانندگی را شاهد باشیم.

رحمتی در پایان سخنان خود هدف مشترک پلیس و حمل و نقل استان را ارتقای ایمنی بیشتر مردم در ترددها اعلام کرد و گفت: در کنار این فعالیت‌ها تلاش می‌کنیم تا پاسگاه اردبیل – آستارا را که نیاز به مرمت دارد نوسازی کرده و تحویل پلیس راه دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت نیروی زحمت کش پلیس ای کاش یه کمی بیشتر به فکر جوانان این شهر باشین چون مراکز فسادی مثله ... در مشگین شهر خیابان ... بعد شیرینی فروشی ... که انواع و اقسام مواد مخدر انواع قرصهای مخدر مثله ترامادول وغیره وحتی الکل طبی براحتی در اختیار جوانانه ما میزارن و تا حالا هیچ کسی هیچ اقدامی نکرده تمام سوراخ سنبه های مغازه از جمله ابگرمکن تلویزیون مجلات مخفی گاه مواد این اقا که اسمش بهروز و با برادرش کار میکنه شده حتی تا تو جورابشونم مخفی میکنن لای جارو خواهشا رسیدگی کنید خیلی خیلی از جوانان درگیرش هستند متشکرم
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: لطفا موضوع را با اطلاعات دقیق با ستاد خبری نیروی انتظامی شهرستان خود اطلاع دهید

نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار