تصادفات فوتی میبد 33 درصد افزایش یافت

رئیس پلیس راهور میبد با اشاره به اینکه تصادفات فوتی میبد 33 درصد افزایش یافت، گفت: موتورسواران 18 تا 30 سال بیشترین تصادفات جرحی و فوتی میبد را دارند.
کد خبر: ۱۳۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 18 November 2015

به گزارش تابناک یزد،جعفر قراخانی در نخستین همایش فرهنگ ترافیک شهری میبد با اشاره به آمار تصادفات اظهار داشت: با توجه به تعداد 231 فقره تصادف منجر به جرح از ابتدای سال 94 تا پایان مهرماه خوشبختانه این آمار به 167 نفر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: اما متاسفانه در تصادفات فوتی با فوت 9 نفر  از اول سال تاکنون افزایش 33 درصدی را در شهرستان میبد شاهد بودیم که نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان میبد از لحاظ تعداد خودرو و موتورسیکلت بعد از یزد در رتبه دوم قرار گرفته و بافت خیابانها از لحاظ ساختاری قدیمی و عرض خیابانها کم است، حوادث بالاست.

رئیس پلیس راهور میبد با بیان اینکه بسیاری از  نقاط حادثه خیز در سطح شهرستان با همکاری شهرداری اصلاح شده، گفت: سعی داریم با همکاری مردم که یکی از پایه‌های اصلی فرهنگ ترافیک هستند آمار حوادث ترافیکی را در میبد پایین بیاوریم.

قراخانی خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیشتر تصافات و تلفات جانی در شهرستان میبد متورسوارانی هستند که سن آنها بین 18 تا 30 سال است و این نشان می‌دهد تخلفات راهنمایی و رانندگی سبب می‌شود این تصادفات به وقوع بپیوندد.

وی سرعت زیاد، عدم رعایت حق تقدم، نداشتن کلاه ایمنی و نبستن کمربند ایمنی رانندگان و سرنشین‌های خودروها و عدم رعایت فاصله طولی را مهمترین عامل در افزایش حوادث ترافیکی در شهرستان میبد برشمرد و افزود: اگر بتوانیم این موارد را با اجرای چنین همایش‌هایی در بین مردم شهرستان فرهنگ‌سازی کنیم شاهد کاهش آمار حوادث هستیم.

در پایان این همایش از هئیت دوچرخه‌سواری میبد تجلیل و به 20 نفر از دانش‌آموزان هم جهت فرهنگ‌سازی، کلاه ایمنی اهدا شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار