استاندار اردبیل:

مطالعات طرح های ترافیکی به منظور توسعه شهرها در اولویت قرار گیرد

مجید خدابخش در نشست با شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای پارس آباد، هشتچین و آبی بیگلو در استانداری اردبیل گفت: شهرداری ها می توانند با تعریف و ارائه طرح های عمرانی به کمیته شورای برنامه ریزی شهرستان مربوطه از اعتبارهای دولتی برای اجرای طرح ها بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۲۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 09 November 2015
استاندار اردبیل بر اولویت مطالعات طرح های ترافیکی به منظور برنامه ریزی برای توسعه شهرهای استان تاکید کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در نشست با شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای پارس آباد، هشتچین و آبی بیگلو در استانداری اردبیل گفت: درآمد شهرداری ها باید با فعالیت این نهاد و از ناحیه مردم تامین شود و دولت در برخی مواقع به شهرداری های ضعیف و کم درآمد کمک می کند.

وی افزود: شهرداری ها می توانند با تعریف و ارائه طرح های عمرانی به کمیته شورای برنامه ریزی شهرستان مربوطه از اعتبارهای دولتی برای اجرای طرح ها بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن در سال آینده اجرا خواهد شد و اگر جمعیت شهر پارس آباد به یکصد هزار نفر افزایش یافته باشد، تحول مهمی را در توسعه این شهر شاهد خواهیم بود.

خدابخش بر حضور مدیران کل ذیربط به همراه معاونت عمرانی استانداری در شهرهای استان به منظور احصاء، بررسی و حل مشکلات شهرها تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل هم در این جلسه گفت: اقدام های شهرداری ها باید بر اساس مصوبه های شوراهای اسلامی باشد و از کارهای خودسرانه پرهیز شود.

علی آذرنژاد افزود: حتی بعد از پایان دوره عضویت در شوراهای اسلامی یا تصدی شهرداری ها ، احتمال پیگیری قضایی عملکردهای خارج از قاعده وقانون وجود دارد.

وی بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی حق امر و نهی به شهرداران در چگونگی عزل و نصب معاونان و کارکنان مربوطه و توصیه اجرای طرح های مورد نظر خود را ندارند، اما باید بر انطباق عملکرد شهرداران با مصوبه های شوراها نظارت داشته باشند.

او ادامه داد: معمولا اختلاف بین شهرداران و شوراهای اسلامی ناشی از تخطی از قانون است و در صورت تمکین طرفین به قانون های مصرح، هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

فرزاد قلندری مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل نیز در این نشست از برگزاری جلسه ای در هفته جاری با حضور مدیران مربوطه به منظور تصمیم گیری برای جایگاه های سوخت مشکل دار استان خبر داد.

در ادامه این نشست، رییسان و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای حاضر مشکلات و تنگناهای مالی، اداری و اجرایی حوزه کاری خود از جمله ضرورت آسفالت کمربندی، تعیین تکلیف پایانه مسافربری و تفرجگاه شهر پارس آباد، ضرورت تامین اعتبار آسفالت معایر هشتچین و ایجاد نمایندگی ادارات در آبی بیگلو و رفع نوسان های برق این شهر را مطرح کردند.

گفتنی است، نشست های استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان به منظور بررسی و حل مشکلات شهرها از چندی قبل برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار