تعطیلی مجدد ادارات قم به‌ دلیل آلودگی هوا

کارگروه شرایط اضطرار هوای قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فعالیت ادارات استان قم (به جز دستگاه‌های خدمات‌رسانی و اداراتی که دارای نوبت هستند. کاری یا کشیک هستند) در روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه به‌خاطر ادامه شرایط بسیار ناسالم هوا و پدیده گردوغبار از ساعت ۱۱ تعطیل اعلام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰ 09 July 2024

به گزارش تابناک قم، در این اطلاعیه آمده‌است: باتوجه‌به هشدارهای نارنجی اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گردوخاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا، تشدید هوا و افزایش شاخص هوا در حد بسیار ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

اطلاعیه حاکی است: امروز (سه‌شنبه ۱۹ تیر) ادارات استان قم (به جز دستگاه‌های خدمات‌رسانی و اداراتی که دارای نوبت هستند. کاری یا کشیک هستند) از ساعت ۱۱ صبح تعطیل اعلام می‌شود.

دراین اطلاعیه آمده‌ست: ضمن اینکه در جهت کاهش مصرف در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، جهت کاهش گردوخاک مصرف می‌شود و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهرها مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

این اطلاعیه حاکی است: فعالیت‌های همه معادن و کارگاه‌های عمرانیِ منشأ گردوخاک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط‌زیست و صمت و شهرداری ملزم به نظارت بر این واحدها هستند و فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع و اداره کل ورزش و جوانان ملزم هستند با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را نشان دهند.

اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار هوای استان قم در پایان آورده است: همه مراکز خدمات درمانی و مراکز خدمات سلامت خدمات جامع در آماده‌باش کامل قرار دارند.

روز گذشته نیز ادارات قم به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار