مسئله محوری به جای ارایه گزارش در دستور کار قرار گیرد

استاندار مرکزی گفت: مسئله محوری به جای ارایه گزارش در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 18 May 2023

 

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود: روند فعالیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این استان بر اساس ارزیابی‌های کشوری مطلوب گزارش شده است.
وی یادآورشد: روند کار این شورا بر اساس گزارش‌های کشوری مطلوب بوده و همکاری اعضا در زمینه اجرای مصوبات مثبت است.
وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به نام مهار تورم و رشد تولید، نیاز است اعضای شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان مرکزی در نشست این شورا حضور داشته باشند و برای حل چالش‌های این حوزه اظهار نظرهای کارشناسانه ارائه کنند.
استاندار مرکزی اظهارداشت: نیاز است یک نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در نیمه نخست امسال با حضور یک مقام ملی برگزار شود.
مخلص الائمه با اشاره به اجرایی نشدن ۲ مصوبه این شورا در سال گذشته افزود: در خصوص صدور سند مالکیت برخی واحدهای صنعتی قطب صنعتی دفتر فنی معاونت امور عمرانی باید پاسخگو باشد و مصوبه دیگر در سطح ملی در حال پیگیری است.
وی گفت: تعامل خوبی بین بخش خصوصی ، دولتی و تعاونی‌های استان مرکزی وجود دارد و در نشست‌های شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت استان حضور پررنگ دارند.
استاندار مرکزی با اشاره به پیشنهاد افزایش حضور تشکل‌ها در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: پیشنهاد برای افزایش حضور تشکل‌ها در شورای گفت و گو در راستای افزایش کارآمدی این شورا انجام شده‌ است.
مخلص الائمه افزود: تا کنون در استان مرکزی سابقه نداشته است که موضوعی در شورای گفت و گو مصوب شود و به دست اعضای شوراهای استان نرسیده باشد.
وی ادامه داد: نیاز است تشکل‌های سابقه‌دار، اصیل و اصلی در حوزه کشاورزی و صنایع و معادن در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی دعوت شوند و از نظرات آنها استفاده شود.
استاندار مرکزی گفت: ترکیب ثابت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ترکیب جامعی است و پیگیری برای حضور این افراد در نشست شورای گفت و گو در دستور کار است.
مخلص الائمه خاطر نشان کرد: سامانه‌ای در استان مرکزی ایجاد شده که روزانه صدها استعلام برای دسترسی آسان مردم به اطلاعات در این سامانه بارگزاری می‌شود و دستگاه‌هایی که به استعلامات پاسخ گو نیستند با پیگیری‌های قضایی رو به رو می‌شوند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مهمترین نهاد تصمیم سازی بین دولت و بخش خصوصی است و نقش بارزی در رفع مشکلات بخش خصوصی داشته است.
علی اکبر کریمی افزود: نیاز است برگزاری این نشست‌ها به گونه‌ای باشد که نمایندگان مجلس امکان حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: صدور اسناد مالکیت صنایع در واحدهای صنعتی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری‌ است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده، بانک‌ها از پذیرش برگه واگذاری اراضی به واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی برای پرداخت وام خودداری می‌کنند.
کریمی اظهار کرد: در گذشته وام با برگه‌های واگذاری به صنعتگران پرداخت می‌شد و نیاز است این مهم توسط مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد.
وی ادامه داد: تصمیمات آنی دستگاه‌های اجرایی از جمله مشکلات بخش خصوصی است و این مهم موجب شده تولیدکنندگان با مشکل مواجه شوند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است تصمیماتی که توسط دستگاه‌های اجرایی اخذ می‌شود به موقع به مردم اطلاع رسانی شود تا آنان نیز بتوانند به موقع تصمیم گیری کنند.
دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: الزام قانونی برای حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وجود ندارد.
محمد حسن آصفری افزود: قانون اصلاح اجاره املاک روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی اصلاح می‌شود و پیش‌بینی شده یک نماینده از اتاق بازرگانی برای تصمیم‌گیری واحدهای صنعتی حضور یابد.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اراک هم گفت: اتاق هشتم از آمادگی کامل برای همکاری برای احصای مشکلات جدید و گذشته در بخش خصوصی برخوردار است.
ناصر بیگی افزود: ۱۶ کمیسیون تخصصی‌ در این اتاق برنامه‌ریزی شده که به عنوان اتاق فکر در کنار این اتاق فعال است.
وی ادامه داد: ۹ نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی و ۵۰ نشست کمیسیون‌های این شورا با ۱۰۸ مصوبه سال گذشته برگزار شد.
وی یادآورشد: ۲۰ درصد این مصوبات در حوزه عمرانی، ۱۶ درصد اقتصاد دریایی و بقیه در سایر حوزه‌ها بوده‌ و۲ مصوبه از مجموع این مصوبات اجرایی نشده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار