تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان تعزیه در اراک

معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسمی از پیر غلامان و پیشکسوتان تعزیه سیار استان به پاس تلاش به سبب معرفی فرهنگ عاشورا قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹ 04 March 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید قریب با اشاره به مراسم تجلیل از پیرغلامان و پیشکسوتان تعزیه افزود: در آستانه فرا رسیدن ماه شعبان، از پیشکسوتان تعزیه سیار شهر اراک تجلیل شد.
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هنر تعزیه، شعر، موسیقی و نمایش به کمک هم می‌آیند و هنری ناب و قابل توجه ارائه می‌کنند. این هنر در بیشتر نقاط ایران سابقه اجرا داشته و همچنان اجرا می‌شود که این گستردگی جغرافیایی نشان از مورد اقبال بودن آن است.
قریب با اشاره به جایگاه تعزیه در فرهنگ اسلامی ایران گفت: یکی از عناصر ارزشمند فرهنگی در ایران اسلامی، تعزیه و شبیه خوانی است که طی سالیان جایگاه خود را در فرهنگ ایرانیان حفظ کرده است.
او تصریح کرد: تعزیه ابزار مناسبی برای به تصویر کشیدن رویدادهای مختلف تاریخی مذهبی بوده و به خوبی توانسته تصویرگر وقایع کربلا در سالیان متمادی تاریخ ایران اسلامی باشد.
معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: تعزیه به عنوان یکی از مردمی‌ترین رویدادهای مهم هنری به لحاظ ویژگی‌های منحصری چون معرفت، احساس و عاطفه، حماسه و رزم و اتصال به چشمه بیکران، طلایه‌دار بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی، تاریخی و سیاسی یعنی واقعه کربلا است.
در این مراسم به تعزیه خوانان لوح قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار