آموزش فرهنگ ترافیک درمدارس جدی نیست

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: آموزش فرهنگ ترافیک در سطح مدارس و بین دانش آموزان باید جدی تر گرفته شود و در راستای ارتقای این فرهنگ همه باید یاری دهنده باشیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 07 October 2015
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: آموزش فرهنگ ترافیک در سطح مدارس و بین دانش آموزان باید جدی تر گرفته شود و در راستای ارتقای این فرهنگ همه باید یاری دهنده باشیم.

به گزارش ایرنا؛ محمدقاسم عبدلی در آیین افتتاح نمایشگاه شهرک ترافیک در پارک کوهسار ملایر افزود: باید کمک شود تا بین 20 تا 30 درصد ظرفیت آموزشی فرهنگ ترافیک در سطح مدارس بالا برود و از این فضای آموزشی مدارس به نحو مطلوب استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ترافیک را باید ابتدا از خودمان آغاز کنیم، اظهار کرد: این در حالیست که افزایش میزان تصادفات امروز به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و عدم آموزش درست است.

وی آموزش را رکن اصلی تربیت دانست و ادامه داد: اگر از کودکی به فرهنگ ترافیک آموزش داده شود، امروز شاهد رشد آمار تصادفات و تلفات نیستیم و ارتقای این فرهنگ به نحو مطلوب نیازمند کار دسته جمعی است.

عبدلی خواستار دایمی شدن شهرک ترافیک ملایر واقع در پارک کوهسار شد و افزود: باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای ارتقای فرهنگ ترافیک با روش های مختلفی چون نقاشی، عکس، داستان نویسی، فضاسازی و استفاده سخت افزاری و نرم افزاری در این زمینه استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: شهرک ترافیک ملایر نباید تعطیل باشد و در طول سال با همکاری پلیس راهور، نیروی انتظامی و سازمان حمل و نقل و پایانه ها این شهرک در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت برای آموزش دانش آموزان در حوزه ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده کرد.

مسئول سازمان حمل و نقل و پایانه های ملایر نیز گفت: هر سال به مناسبت هفته ناجا با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر، پلیس راهور، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش کلاس های آموزشی در حوزه ترافیک برای دانش آموزان مدارس برگزار می شود.

سید اسماعیل صفوی زاده اظهار کرد: هدف از این برگزاری کلاس های آموزشی فرهنگ سازی در بخش حمل و نقل و ارتقای سطح آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ضریب ایمنی است.

وی ادامه داد: هر سال بیش از 150 نفر از دانش آموزان ملایر آموزش های لازم را در شهرک ترافیک فرا می گیرند و در صدد هستیم در طول سال به طور مستمر این آموزش ها را به دانش آموزان ارایه دهیم.

صفوی زاده بیان کرد: امسال نیز در هفته ناجا قرار است بین 150 تا 200 دانش آموز با هماهنگی آموزش و پرورش در شهرک ترافیک آموزش ببینند.

در این آیین با حضور جمعی از مسوولان آموزش های لازم ترافیکی و قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان ارایه داده شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری در شهر همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار